Nephrology Other

סימון לא מספק של רמות האשלגן בפירוט הרכיבים התזונתיים במוצרי מזון ארוזים (JAMA Intern Med)

פירוט רמות הרכיבים התזונתיים במזון ארוז לא כולל ברב המקרים את רמות האשלגן במוצר, דבר הפוגע הן באנשים המעוניניים להעלות את צריכת האשלגן וכן באנשים המוגבלים בצריכת האשלגן מסיבות בריאותיות, כך לפי מחקר חדש שפורסם ב- JAMA Internal Medicine

המכון האמריקאי לרפואה ממליץ על צריכה של 4.7 גרם למבוגר ביום;תזונה עשירה באשלגן עשויה להקטין את ההשפעה השלילית של נתרן, כך שישנה חשיבות בשמירה על יחס הולם של אשלגן ונתרן בתפריט, ולאשלגן חשיבות רבה בשמירה על בריאות הלב. לדברי החוקרים, רב האמריקאים לא צורכים מספיק אשלגן.  חוקרי תזונה טוענים כי לסימון נכון של רמות האשלגן במזון יש חשיבות גדולה מבחינת בריאות הציבור, דווקא עבור אנשים הנמצאים בדיאטה המגבילה את צריכת האשלגן, למשל בסובלים מאי ספיקת כליות. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי לאשלגן עשויה להיות השפעה על ספיגה, פעילות ויעילות של תרופות שונות. לדידם, כל אלו מצביעים על הצורך בסימון נכון של רמות האשלגן במוצרי מזון ארוזים.


הכותבים ניתחו את תוויות פירוט הרכיבים המופיעות על למעלה מ-6,500 מוצרי מזון ארוזים, בלמעלה מ-60 קטגוריות מזון שונות. תכולת האשלגן נרשמה רק על 500 אריזות מכלל האריזות שנבדקו.  המידע אודות רמות האשלגן הופיעו על כמחצית מהאריזות של מיצי ירקות, חטיפי תפוחי אדמה, אריזות של פנקייקים/ וופלים, רטבים ומנות אינסטנט שונות – בסך הכל בחמש מ-60 פלוס קטגוריות של מזון ארוז שנבחנו .

ה-FDA דורש סימון של מוצרי מזון עבור רמות הנתרן, אך רישום של רמות האשלגן הן בגדר רשות: לפי ה-FDA , רמות האשלגן במוצר נדרשות לסימון כרגע אך ורק כאשר היצרן יוצא בהצהרות לגבי האשלגן במוצר, אך תהליך לשינוי ההנחיות והדרישות לסימון תזונתי נמצא בעיצומו. החוקרים דוחקים ב-FDA לשקול ולחייב סימון של תכולת האשלגן במוצרים ארוזים.

לכתבה במדסקייפ

לתקציר המחקר

JAMA Intern Med 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה