Nephrology Other

הערכת הקשר בין משך השינה ובין לחץ דם גבוה (Sleep Med)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Sleep Medicine עולה כי במבוגרים קיים קשר בצורת U בין משך השינה ובין יתר לחץ דם.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את הקשר בין משך השינה ובין יתר לחץ דם במבוגרים על-סמך עדויות אפידמיולוגיות ולבחון אם מדובר בקשר הניתן לכימות.

החוקרים ערכו חיפוש מקיף אחר מחקרי חתך ומחקרים אורכיים במאגרי PubMed ו-Cochrane Library עד פברואר 2012. לאחר איסוף הנתונים הרלבנטיים ע”י שני חוקרים בלתי-תלויים, הם העריכו את יחס הסיכויים או הסיכון היחסי.

24 מחקרים במבוגרים ענו על קריטריוני הסקירה, עם משתתפים בגילאי 18-106 שנים. 21 מחקרים שכללו כ-225,000 משתתפים נכללו במטה-אנליזה. מנתוני מחקרי החתך עולה כי משך שינה קצר מלווה בסיכון מוגבר ליתר לחץ דם (יחס סיכויים של 1.11, p=0.003). החוקרים לא מצאו עדויות להטיית פרסום.

מנתונים ממחקרים אורכיים עלה קשר משמעותי בין משך שינה קצר ובין יתר לחץ דם (יחס סיכויים של 1.23, p=0.005), אך קשר לא-משמעותי בין משך שינה ארוך ובין יתר לחץ דם (יחס סיכויים של 1.02, p=0.732).

ההשפעה של משך השינה הייתה תלויה במין הנבדק, מיקום האוכלוסייה וההגדרות של משך שינה קצר או ארוך. ניתוח סטטיסטי שכלל שבעה משתנים לא זיהה את המקורות להטרוגניות בין המחקרים.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קשר בין משך שינה קצר ובין סיכון מוגבר ליתר לחץ דם וכי חשוב מאוד לשים לב לגורם זה.

Sleep Med

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה