Nephrology Other

המלצה לכלול אלבומינוריה בסיווג מחלות כליה (Kidney Int)

איגוד ה-National Kidney Foundation עדכן את מערכת הסיווג של מחלת כליות כרונית לכלול את הסיבה, ערכי GFR (Glomerular Filtration Rate) ורמות אלבומינוריה. הנחיות ה-Kidney Disease Outcomes Quality Initiative פורסמו במהדורת ינואר של כתב העת Kidney International Supplements ונועדו להגדיל את הדיוק הפרוגנוסטי באמצעות שילוב של בדיקות דם ושתן.

החוקרים מסבירים כי כאשר משלבים את רמת התפקוד הכלייתי לפי ערכי GFR והיקף הנזק הכלייתי על-בסיס רמת אלבומין בשתן, ניתן לשפר את ניבוי הסיכון לאי-ספיקת כליות בעתיד והתפתחות אירועים קרדיווסקולאריים. ההנחיות המעודכנות מנחות גם רופאים בנוגע לתדירות הניטור הנדרש על-בסיס ערכי GFR ורמות אלבומינוריה.

באיגוד ממליצים לעודד את ההנחיות החדשות באמצעות תוכניות הדרכה שנועדו לסייע לרופאים להעריך את הסיכון היחסי לכשל כלייתי וסיבוכים אחרים.

מחקרים שפורסמו לאחרונה מצאו כי רופאים ראשוניים עשויים להשתמש באופן שגרתי יותר בבדיקות להערכת רמות אלבומין בשתן, בחולים בסיכון למחלת כליות.ההנחיות מעידות על חשיבות אלבומינוריה בהערכת הסיכון והתוצאות בחולים אלו ובאיגוד מעודדים רופאים ראשוניים לערוך בדיקות סקר אלו בחולים עם סוכרת, יתר לחץ דם וסיפור משפחתי של מחלות כליה.

להלן המלצות נוספות המופיעות בהנחיות החדשות:

·         על רופאים להשתמש בבדיקת קריאטינין להערכת GFR, אך הם יכולים גם להשתמש ב-Cystatin C לחשוב את ערכי GFR המשוערים.

·         הכללת GFR ואלבומינוריה בהערכתה הסיכון הכולל לתמותה, מחלת לב וכלי דם, אי-ספיקת כליות סופנית, נזק כלייתי חד והתקדמות מחלת כליות כרונית.

·         הפניה במועד למומחים למחלות כליה של חולים עם ערכי GFR נמוכים מאוד (מתחת ל-15 מ”ל לדקה), או אלבומינוריה משמעותית (מעל 300 מ”ג ביממה);

·         יישום גישה מולטי-דיצפלינרית, הכוללת אחיות, דיאטנים ועובדים סוציאליים לטיפול בחולים עם מחלת כליות כרונית מתקדמת.

Kidney Int. 2013;Suppl 3:1-150

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה