Nephrology Other

הנחיות מעשיות לטיפול אינן עומדות בסטנדרטים של משרד הבריאות האמריקאי (Ann Intern Med.)

מסקירה של הנחיות אקראיות מטעם ה-IOM (Institute of Medicine) עולה כי ההיענות למרבית ההנחיות המעשיות לטיפול היא נמוכה. מממצאי הסקירה שפורסמו בכתב העת Archives of Internal Medicine עולה עוד כי השיפור בהיענות להנחיות היה זניח במהלך עשרים השנים האחרונות.

במרץ 2011 ה-IOM פרסם סטנדרטים חדשים להנחיות לטיפול קליני, שמטרתן הייתה לשפר את איכות ההנחיות שפורסמו. החוקרים כותבים כי למיטב ידיעתם, לא נערכה סקירה סיסטמית להערכת ההיענות לסטנדרטים אלו בעשור האחרון.

במטרה לקבוע את ההיענות ל-18 מבין 25 סטנדרטים של ה-IOM, שני סוקרים בחנו באופן בלתי-תלוי 130 הנחיות שנבחרו באקראי.

בסה”כ, חציון מספר הסטנדרטים שעליהם ענו הרופאים היה 8 מבין 18 (44.4%), כאשר פחות ממחצית מההנחיות שנכללו בסקירה ענו על למעלה ממחצית מהסטנדרטים של משרד הבריאות האמריקאי. מבין ההנחיות שפורסמו ע”י איגודים מקצועיים, פחות משליש ענו על 9 קריטריונים של ה-IOM, או יותר.

פחות ממחצית מההנחיות שנכללו בסקירה ציטטו מידע בנוגע לניגוד אינטרסים. בין ההנחיות שחשפו מידע זה, 71.4% יושבי ראש ו-90.5% משתתפים דיווחו על ניגודי אינטרסים. ההנחיות לעיתים רחוקות מתארות קריטריונים ותהליכי בחירה של חברי ועדה, למעט הנחיות אלו המתפרסמות מטעם סוכנויות אמריקאית. יתרה מזאת, ועידות אלו לעיתים רחוקות כוללות מדענים או חולים או נציג של החולים.

כאשר מפתחים הנחיות, הועידות לעיתים רחוקות סוקרות פרסומים שאינם בשפה האנגלית, נתונים שלא פורסמו או תקצירים. ההנחיות לעיתים רחוקות כוללות דעות מנוגדות לאלו של חברי הועדה, ומתארות את התועלת של ההמלצות יותר מאשר את הנזקים האפשריים.

השורה התחתונה היא כי ישנה היענות נמוכה לסטנדרטים של משרד הבריאות האמריקאי במילוי אחר ההנחיות הקליניות לטיפול רפואי, עם שיפור קטן מאוד במהלך עשרים השנים האחרונות.

Ann Intern Med.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה