Nephrology Other

עשרה מוצרי מזון אחראיים למחצית מכמות המלח הנצרכת בארצות הברית (Morbidity and Mortality Weekly Report)

מנתונים חדשים מסקר תזונה בארצות הברית עולה כי תשעה מכל עשרה מבוגרים בארצות הברית צורכים כמות נתרן העולה על הכמות המומלצת. ממצאי הסקר שנערך מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) פורסמו במהדורת 7 בפברואר של כתב העת Morbidity and Mortality Weekly Report.

מהערכות צריכת המלח בקרב 7227 משתתפים בסקר National Health and Nutrition Survey לשנים 2007-2008 עולה כי הצריכה היומית הממוצעת של נתרן הינה 3266 מ”ג. לפי ההנחיות, צריכה יומית מקסימאלית של נתרן הינה 2300 מ”ג באוכלוסיה הכללית ו-1500 מ”ג באוכלוסיות בסיכון-גבוה, דוגמת אפריקאים-אמריקאים ואלו עם יתר לחץ דם, סוכרת ומחלת כליות כרונית.

מהסקר עולה כי 44% מהנתרן שנצרך מקורו בעשר קטגוריות מזון: לחם, בשר קר חתוך ובשר משומר, פיצה, עוף, מרקים, סנדוויצ’ים, גבינה, מנות פסטה מעורבות, מנות בשר מעורבות וחטיפים מלוחים. למעלה מ-70% מהנתרן בתזונה מקורו ממוצרי מזון הזמינים בחנויות.

הממצאים מדגישים את חשיבות יישום גישות להפחתת צריכת המלח בארצות הברית.

ברחבי המדינה, על יצרני מזון ומסעדות להשקיע מאמצים בצמצום תוספת המלח למזונות בטרם מכירתם. על הרשויות המקומיות ליישם מדיניות להפחתת כמות הנתרן באוכל המוגש במוסדות שונים. על הרופאים לייעץ למטופליהם לבחון את תוויות המזון ולבחור במזונות דלים במלח.

הפחתת תכולת המלח בעשרת המקורות המובילים ב-25% תביא להפחתה כוללת של למעלה מ-10% בכמות הנתרן בתזונה, עם מניעת כ-28,000 מקרי תמותה ו-7 מיליארד דולרים עקב הוצאות רפואיות בכל שנה.

Morbidity and Mortality Weekly Report

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה