Nephrology Other

אי ספיקת כליה שכיחה בקרב חולי סרטן

מחקר חדש מצא שאי ספיקת כליה נפוצה בקרב חולי סרטן, בעיה זו עוד יותר מסתבכת כאשר חולים רבים מקבלים תרופות נפרוטוקסיות. ממצאי המחקר הוצגו בפגישה השנתית של American Society of Clinical Oncology.

חולים עם תפקוד כליה לא תקין נמצאים בסיכון גבוה לנפרוטוקסיות הנגרמת על ידי תרופות. יתרה מכך, כמעט מחצית מהתרופות האנטי סרטניות מופרשות מהגוף בעיקר דרך השתן, לכן נושא התאמת המינון באי ספיקת כליה הוא קריטי בחולים אלה.

במחקר השתתפו יותר מ-4600 חולי סרטן. 80% לקחו תרופות עם פוטנציאל נפרוטוקסי, ויותר ממחצית מ-7181 המרשמים דרשו התאמת מינון. החוקרים לא כללו במחקר חולי דיאליזה וחולי מיאלומה. המחקר כלל קרוב ל-1900 חולות סרטן שד, 573 חולי סרטן קולו-רקטלי, 445 חולי סרטן ריאה, 270 חולות סרטן שחלה ו-222 חולי סרטן ערמונית.

החוקרים איתרו את סוג הגידול, מין, גיל, משקל, רמת קריאטינין בסרום, המוגלובינמיה ותרופות אנטי סרטניות שלקחו החולים. הם העריכו את השכיחות של חולים עם רמת קריאטינין בסרום של יותר מ- 110 µmol/L. בנוסף, החוקרים העריכו GFR תוך שימוש בנוסחת Cockcroft-Gault ובנוסחאות aMDRD (abbreviated Modification of Diet in Renal Disease).

השכיחות של רמה גבוהה של קריאטינין בסרום הייתה 7.2%. לרבים מהחולים היה GFR של פחות מ-90 mL/min 57.4% בשימוש בנוסחת Cockcroft-Gault ו-52.9% בשימוש ב-aMDRD. ל-46.8% מהחולים הייתה רמה של המוגלובין בסרום הנמוכה מ- 12 g/dL ול-25.9% מהם הייתה רמה הנמוכה מ- 11 g/dL.

לסיכום, תוצאות המחקר מראות, שאי ספיקת כליה נפוצה מאוד בקרב חולי סרטן, כמו כן, גם אנמיה מהווה בעיה. רוב חולי הסרטן מקבלים תרופות עם פוטנציאל נפרוטוקסי הדורשות התאמת מינון לתפקוד הכליתי שלהם.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה