Nephrology Other

אי ספיקת לב עם EF שמור הופכת להיות יותר נפוצה (מתוך The New England Journal of Medicine)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של The New England Journal of Medicine, עולה כי שכיחות של אי ספיקת לב עם EF (ejection fraction) שמור עלתה בשנים האחרונות.

ממצאים של מחקר נוסף מראים ש-EF שמור לא משפיע משמעותית על ההישרדות של חולים עם אי ספיקת לב.

במחקר הראשון החוקרים העריכו טרנדים בשכיחות ותוצאות של אי ספיקת לב על ידי ניתוח מידע מכל החולים, שאושפזו בשל אי ספיקת לב לא מפוצה בין השנים 1987 -2001.

בתקופת המחקר זוהו 6076 חולים ומידע על EF היה זמין ב-4596 מהם. ל-47% מהחולים היה EF שמור (של 50% ומעלה) ול-53% מהחולים היה EF ירוד.

הפרופורציה של חולי אי ספיקת לב עם EF שמור טיפסה מ-38% בתחילת המחקר ל-54% בסופו. שכיחות שיעורי סוכרת, יתר לחץ דם ופרפור עליות בקרב חולי אי ספיקת לב גם כן עלתה במהלך תקופת המחקר. חולי אי ספיקת לב עם EF ירוד חוו שיפור בהישרדות במשך הזמן בעוד שהחולים עם EF שמור לא.

במחקר שני, החוקרים התמקדו בתוצאות של 2802 חולים, שהתקבלו ל-103 בתי חולים בקנדה בין אפריל 1999 ל-מארס 2001.

במחקר לא נמצא יתרון הישרדותי משמעותי עבור EF של 50% ומעלה. שיעורי התמותה לאחר שנה עם EF שמור ועם EF ירוד היו 22% ו-26% בהתאמה (p = 0.07).

החוקרים גם מצאו, שמי שיש לו EF שמור, לא הוריד שיעורים של אשפוזים מחדש בשל אי ספיקת לב או שיעורים של סיבוכים בבית החולים.

מאמר מערכת מעיר, ששני מחקרים אלה מזכירים לנו, ש-EF אינה פרדיקטור טוב של נכות קלינית ומציעים שסימפטומי גודש יותר קשורים למאפייני המילוי של החדרים מאשר למאפייני הפליטה.

בנוסף, תוצאות המחקרים מאתגרים את התפיסה הנפוצה כיום, ששיעור הישרדות בקרב חולים עם רוב הצורות של אי ספיקת לב קשורה הפוך ל-EF.

N Engl J Med 2006;355:251-269

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה