Nephrology Other

מינוני אריתרופויאטין לסירוגין יעילים לטיפול באנמיה בחולי סרטן (J Clin Oncol)

ממחקר חדש עולה כי במקרים של אנמיה בחולי סרטן, מתן 120,000 יחידות Erythropoietin אחת לשלושה שבועות, עשויה להיות יעילה בדיוק כמו מתן 40,000 יחידות בשבוע.

החוקרים טיפלו בכל 360 חולי הסרטן שפיתחו אנמיה ב-Epoetin Alfa אחת לשלושה שבועות. לאחר מכן החולים חולקו באקראי להמשך טיפול שבועי ב-Epoetin Alfa או טיפול אחת לשלושה שבועות.

שיעור דומה של חולים בשתי הקבוצות נזקק לעירויי דם במהלך המחקר, אך אלו שטופלו במינון שבועי נזקקו לכמות גדולה יותר של יחידות דם במהלך המחקר (135 יחידות לעומת 109 יחידות).

בסיום המחקר, הרמה הממוצעת של המוגלובין היתה מעט גבוהה יותר תחת טיפול שבועי, בהשוואה למטופלים אחת לשלושה שבועות.

חולים שקיבלו טיפול אחת לשלושה שבועות הראו שיפור משמעותי יותר באיכות החיים במהלך המחקר, בהשוואה לחולים שטופלו אחת לשבוע.

לא זוהו הבדלים משמעותיים בשכיחות תופעות הלוואי וחציון זמן ההישרדות בין שתי הקבוצות.

מדובר בממצאים ראשוניים, והחוקרים לא מאמינים כי מחקר אחד צריך להביא לשינוי בטיפול המקובל. עם זאת, ייתכן שבמקרים מסוימים רופאים יעדיפו מינון כזה, וממצאים אלו תומכים בכך שמדובר באפשרות מתקבלת על הדעת.

רופאים צריכים להחליט אם האפשרות של ירידה קלה במדדי המוגלובין חשובה יותר מהנוחות המתקבלת בעקבות שינוי המינונים, ואם קיימת משמעות קלינית רבה לאותה ירידה בהמוגלובין.

למרות שקיימות תרופות אריתרופויאטיות רבות בשימוש קליני, עדיין לא ידוע איזו צורת מתן היא הטובה ביותר. נותרו שאלות רבות פתוחות, דוגמאת המינון האופטימלי וסדר המתן, רמת ההמוגלובין האופטימלית, הזמן הטוב ביותר להתחיל טיפול, ואם יש השפעה כלשהי על התנהגות הגידול או סיכויי ההישרדות.

J Clin Oncol 2006;24:1079-1089

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה