Nephrology Other

הערכת קצב פינוי גלומרולרי במושתלי כליות (American Journal of Transplantation)

ממחקר חדש עולה כי משוואת MDRD (Modification of Diet in Renal Disease) עדיפה על משוואות Nankivell ו-Cockroft-Gault בהערכת Glomerular Filtration Rate (GFR) במושתלי כליות, כולל מושתלים המטופלים בתרופות ממשפחת Calcineurin Inhibitor (CNI).

GFR הוא מדד חשוב מאוד במעקב אחר מושתלי כליות. החוקרים בדקו את יעילות נוסחאות להערכת GFR בהשוואה ל-Iothalamate GFR (iGFR) בקרב 209 מושתלי כליות. החוקרים בדקו את נוסחאות MDRD, Nankivell ו-Cockroft-Gault.

57% מהמשתתפים טופלו ב-CNI וכולם טופלו ב-Trimethoprim-Sulfametoxazole בזמן מדידת רמות קריאטינין בסרום (SCr). המדד הממוצע של iGFR עמד על 44 ± 26 mL/min/1.73 m2.

נוסחאת MDRD הראתה הבדל של 0.9 mL/min/1.73 m2 ו-53% מהערכות GFR נפלו בתחום 20% של iGFR. עבור נוסחת Nankivell נמצא חציון הבדל של 7.5 mL/min/1.73 m2 , עם 38% מההערכות שנפלו בתחום 20% של iGFR. עבור Cockroft-Gault ההבדל עמד על 7.0 mL/min/1.73 m2 , כאשר 37% מהתוצאות נפלו בתחום 20% של iGFR.

ההערכות בשימוש בכל הנוסחאות לא היו עקביות לאורך כל טווחי GFR, עם התדרדרות מסוימת בקצוות רמות GFR. בנוסף, MDRD היתה מדויקת גם בנבדקים שטופלו ב-CNI.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה