Nephrology Other

הקשר בין Hydrea ו-Droxia ובין וסקוליטיס עורית

FDA פירסמה אזהרה באשר לסיכון להתפתחות וסקוליטיס עורית בעקבות טיפול בכדורי Hydroxyurea Hydrea ו-Droxia, בחולים עם הפרעות מיאלופרוליפרטיביות.

ההשפעה הטוקסית כוללת כיבי וסקוליטיס וגנגרנות, שהופיעו בעיקר בחולים שטופלו ב-Interferon.

לאור הסיכון לתופעות חמורות בחולים הסובלים ממחלות מיאלופרוליפרטיביות, יש להפסיק את הטיפול ב-Hydroxyurea במקרה שמתפתח כיב עורי. במקרה הצורך ניתן להשתמש בחומרים ציטורדוקטיביים אחרים.

ב-FDA הוסיפו כי הפרעה בתפקודי כליות נפוצה בקשישים ולכן הם מצויים בסיכון מוגבר, לאור העובדה שהכליות אחראיות לפינוי התרופה. ייתכן שיש מקום להקטין את המינון בחולים אלו ויש לשקול ניטור תפקוד כלייתי.

בנוסף, FDA ממליץ על שימוש בכפפות אטומות בכדי לצמצם את הסיכון לחשיפה עורית בזמן טיפול בבקבוקי כדורי Hydroxyurea במרפאות, בתי מרקחת, מחסנים וכד’, בזמן פירוק, בדיקה, העברה, הכנת התרופה או מתן התרופה.

יש להמליץ למטופלים להשתמש בכפפות חד-פעמיות בזמן המגע עם Hydroxyurea או בקבוקים המכילים את הכדורים, ולשטוף ידיים לפני ואחרי המגע עם הבקבוק והכדורים. במקרה שנשפכה אבקה מהכדורים יש לנקות זאת מיד באמצעות מגבת חד-פעמית ולהשליך אותה כשהיא עטופה בשקית פלסטיק.

קפסולות Hydroxyurea במינון 500 מ”ג (Hydera) משמשות בשילוב עם טיפולי הקרנות לטיפול מקומי ב-Primary Squamous Cell Carcinoma באזור ראש וצוואר, פרט לשפה. גידולים שונים הראו תגובה משמעותית לטיפול ב-Hydroxyurea וביניהם מלנומה, Chronic Myelocytic Leukemia עמידה, וסרטן שחלות חוזר, גרורתי או בלתי-ניתן לניתוח.

קפסולות Hydroxurea במינון 200, 300 ו-400 מ”ג (Droxia) משמשות לצמצום תדירות התקפי הכאב ולצמצם את הצורך בעירויי דם במבוגרים החולים באנמיה חרמשית או התקפי כאב מתונים עד חמורים (שנמשך לפחות 3 חודשים בשנה האחרונה).

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה