Nephrology Other

השמנת יתר מגדילה את הסיכון להישנות סרטן הערמונית (Urology)

ממחקר חדש עולה כי שיעורי הישנות סרטן הערמונית לאחר Radical Prostatectomy, גדולים יותר בקרב גברים הסובלים מהשמנת-יתר, בהשוואה לגברים במשקל תקין.

החוקרים מציינים כי השפעה זו של השמנת-יתר על שכיחות והישנות סרטן הערמונית  שנויה במחלוקת. אך עם זאת, הם מספרים על שני מחקרים שמצאו כי הישנות סרטן הערמונית שכיחה יותר בקרב גברים הסובלים מהשמנת-יתר.

בכדי לחקור את הקשר, החוקרים העריכו את הנתונים אודות 2,131 גברים שעברו Radical Prostatectomy. 12% מהגברים סבלו מהישנות של המחלה במהלך תקופת המעקב, שנמשכה 23 חודשים.

נמצא קשר משמעותי בין BMI ובין הישנות המחלה, שנשמר גם לאחר תיקנון לקבוצות סיכון, אתניות, גיל ותחלואות נוספות. גברים עם BMI בערכים של 35 ומעלה, היו בסיכון גדול ב-69% להישנות של סרטן הערמונית, בהשוואה לגברים עם BMI של 25 ומטה. גברים עם BMI מעל 30, היו בסיכון מוגבר ב-31% להישנות, בהשוואה לגברים עם BMI של 30 ומטה.

קיימים מספר מנגנונים אפשריים דרכם השמנת-יתר יכולה לזרז הישנות סרטן ערמונית, מהשפעה של עודף רקמת שומן על רמת ההורמונים ועד לקשיים בתפקוד של חולים שמנים.

לאור השכיחות המוגברת של תחלואות נוספות והסיכון המוגבר להישנות, יש לעקוב מקרוב אחר חולים הסובלים מהשמנת-יתר עבורים Radical Prostatectomy.

יש להמשיך במחקר בכדי להעריך את יעילות הטיפולים האחרים בחולים הסובלים מהשמנת-יתר עם סרטן ערמונית, וכן כדי לברר את כיצד הישנות של סרטן ערמונית משפיעה על סיכויי ההישרדות בחולים שמנים.

Urology 2005;66:1060-1065.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה