Nephrology Other

Rosiglitazone מסייע לחולי סכרת המקבלים טיפולי דיאליזה (Am J Kidney Dis)

ממחקר חדש עולה כי שילוב Rosiglitazone עם אינסולין משפר את התגובה לאינסולין ומביא לירידה במרקרים הדלקתיים בחולי סכרת מסוג 2, המקבלים טיפולי דיאליזה.

החוקרים מסבירים כי Rosiglitazone יכל לשפר את התנגודת לאינסולין, אינו תלוי בתפקוד הכליות לצורך הפינוי והינו בעל פעילות אנטי-דלקתית.

על-מנת לבדוק אם תכונות אלו מסייעות לחולי סכרת מסוג 2, המקבלים טיפולי דיאליזה פריטונאלית, עקבו החוקרים אחר 52 חולים עם רמת סוכר מאוזנת, המקבלים מינון קבוע של אינסולין תת-עורי. המשתתפים חולקו באקראי לשתי קבוצות. הנבדקים בקבוצה אחת המשיכו בטיפול באינסולין בלבד, הנבדקים בקבוצה השניה קיבלו בנוסף Rosiglitazone 4mg. באמצעות טיטרציה של אינסולין שמרו על רמות HbA1C ורמות גלוקוז שהיו קיימות לפני המחקר.

בסיום 24 שבועות המחקר, איזון הסוכר היה דומה בשתי הקבוצות. עם זאת, נרשמה ירידה של 21.5% במינון אינסולין בקרב מטופלי Rosiglitazone, בהשוואה לעליה של 0.5% בקבוצת הביקורת. כמו כן, נרשמה ירידה משמעותית ברמות C-Reactive Protein בהשוואה לקבוצת הביקורת (2.21 מ”ג לליטר, בהשוואה ל-8.59 מ”ג לליטר). בשתי הקבוצות נרשמו אירועים דומים של עומס נוזלים.

החוקרים טוענים כי Rosiglitazone הוא אפשרות טיפול טובה בחולי סכרת מסוג 2, עם אי ספיקת כליות, הודות להשפעתו בשיפור הרגישות לאינסולין והורדת מרקרים של דלקת. עם זאת, יש לעקוב אחר הבעיה הקטנה של אגירת נוזלים המופיעה בחלק מהחולים.

Am J Kidney Dis 2005;46:713-719.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה