Nephrology Other

האם יש קשר בין סוכרת לרמות נמוכות של טסטוסטרון? (BJU International)

ממחקר חדש עולה כי סכרת מסוג 2 קשורה ברמות נמוכות של טסטוסטרון חופשי בסרום בגברים. המחקר הדגיש את הקשר בין טסטוסטרון ובין בקרת אינסולין או גלוקוז והוכיח את הצורך במעקב הדוק יותר אחר רמות טסטוסטרון בחולי סכרת.

החוקרים בחנו את הקשר בין סכרת ורמות טסטוסטרון בקרב 746 גברים בברזיל, מהם 116 חולי סכרת מסוג 2. רמות טסטוסטרון-חופשי נמוכות נרשמו ב-46% מחולי הסכרת וב-24% מהנבדקים הלא-סכרתיים. רמות הטסטוסטרון הכללי היו נמוכות ב-34% מחולי הסכרת וב-23% מהנבדקים הלא-סכרתיים.

לאחר תיקנון ליחס מותן-ירך ראו החוקרים כי לגברים סכרתיים היה סיכוי גדול פי 3 לרמות טסטוסטרון-חופשי נמוכות, בהשוואה לגברים לא-סכרתיים. כמו כן, הסיכוי לרמות טסטוסטרון כללי נמוכות היה גדול פי 2 בגברים סכרתיים, בהשוואה לגברים לא-סכרתיים.

כאשר בדקו את הנתונים בנפרד, נמצא קשר בלתי-תלוי בין סכרת ובין רמות טסטוסטרון-חופשי נמוכות, רמות טסטוסטרון כללי נמוכות, BMI גבוה מ-25 ויחס מותן-ירך גדול.

מהמחקר עולה כי קיים קשר ישיר בין סכרת ובין רמות טסטוסטרון-חופשי מתחת לנורמה. לעומת זאת, טסטוסטרון כללי קשור יותר להשמנת-יתר והשמנה מרכזית מאשר לסכרת.

לדברי החוקרים, דרושים מחקרים נוספים בכדי להעריך אם תיקון רמות טסטוסטרון בגברים סכרתיים יביא לשיפור איזון הסכרת, אך הרופאים צריכים להיות מודעים לאפשרות הזו.

לדבריהם, חשוב לציין שבמקרים בהם שוקלים טיפול טסטוסטרון חלופי יש לבצע הערכה זהירה של הנבדק לפני התחלת הטיפול.

BJU International 2005;98:867-870

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

מעניין יהיה לבדוק אם למימצא זה יש קשר גם לבעיות בתפקוד מיני בקרב גברים סוכרתיים שכידוע שכיחות הבעייה גבוהה אצלם יותר מאשר בגברים ללא סוכרת.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה