Nephrology Other

השתלת לבלב משפרת נוירופתיה סכרתית (Diabetes Care)

חוקרים איטלקים מדווחים כי להשתלת לבלב לבד יש מגוון השפעות מועילות לטווח ארוך בנוירופתיה בחולי סוכרת מסוג 1 אשר שומרים על הכליות שלהם.

החוקרים ציינו כי למרות שהשתלה כזו מועילה, ההשפעות לטווח ארוך על מצבים כמו נוירופתיה סכרתית לא הוגדרו היטב.

החוקרים העריכו 32 חולי סוכרת מסוג 1 לפני ושנה אחרי השתלת לבלב מוצלחת. כמו כן העריכו 30 נבדקי ביקורת תואמים שלא עברו השתלה.

השתלה לבד שיחזרה נורמוגליקמיה ללא צורך במתן אינסולין חיצוני, מדווחים החוקרים בגיליון יוני של Diabetes. כמו כן הופחתו רמות שומנים והיתה ירידה משמעותית ברמות לחץ דם.

בנוסף, היתה ירידה משמעותית בהפרשת חלבון בשתן. למעשה, 4 חולי מיקרואלבומינוריה ו-3 חולי מקרואלבומינוריה הפכו לנורמואלבומינורים. פינוי קראטינין נשאר ללא שינוי.

לא היה שינוי בחולים שלא עברו השתלה.

החוקרים ציינו כי יש צורך במחקרים ארוכי טווח, אך הוסיפו כי ההשפעות המועילות של השתלת הלבלב על הכליות של חולי הסוכרת תומכת בקונספט של שקילת השתלת לבלב לבד כאפשרות טיפולית יעילה.

החוקרים סיכמו כי שיחזור התיפקוד האבוד של הפרשת אינסולין באמצעות לבלב חדש קובעת נורמליזציה ממושכת של גליקמיה, וכתוצאה מכך שיפור של נוירופתיה סכרתית בחולים עם פרוטאינוריה. 32 מושתלי הלבלב היו חלק ממחקר שכלל 60 משתתפים. לאחר 4 שנים, 98.3% מהקבוצה שרדו ויותר מ-80% לא היו תלויים באינסולין. ההליך הוביל לתוצאות חיוביות מאוד.

לידיעה במדסקייפ

Diabetes Care 2005;28:1366-1370.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה