Nephrology Other

אימון בעצימות גבוהה מועיל בחולי מחלת עורקים כלילית בכושר טוב (Am J Cardiol)

לחולים המתפקדים ברמה גבוהה עם מחלת עורקים כלילית (CAD), אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה הוא אלטרנטיבה בטוחה לתוכנית שיקום קרדיאלית מסורתית ועשוי לספק יתרונות בריאותיים נוספים, על פי חוקרים קנדים.

לממצאים השלכות מעשיות חשובות לתוכניות שיקום נוכחיות כיוון שהם מאפשרים יותר אפשרויות אימון לקרדיולוגים, מומחי אימון קליני וחולי CAD בכושר טוב.

במחקר של 16 שבועות, עליו דווח בגיליון מאי של  American Journal of Cardiology, כ-7 גברים בכושר גבוה עם CAD ביצעו תוכנית שיקום קרדיאלית מסורתית הכוללת חימום סטנדרטי של 10 דקות, 30 דקות של עבודה אירובית ב-65% דופק, אימון התנגדות סטנדרטי ו-10 דקות שחרור.

7 גברים תואמים ביצעו את אותו החימום, אימון התנגדות ושחרור, אך העבודה האירובית כללה 2 דקות של עבודה בעצימות גבוהה ב-90% דופק ולאחריה 2 דקות התאוששות בדופק 40%.

שתי הקבוצות נדרשו להתאמן 30 דקות ביום, יומיים בשבוע למשך 16 שבועות, והרוב התחייבו ל-3 אימונים נוספים לשבוע בדופק של 65%.

החוקרים ציינו כי בהשוואה לאימון אירובי מסורתי, אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה נותן שיפור דומה בכושר אירובי ושיפור גדול יותר בסבילות אנאירובית.

יתרונות אנאירובים אלו הושגו ללא עלייה בסיכון לחולה, ויועילו במיוחד לפעילויות יומיומיות רבות.

Am J Cardiol 2005;95:1080-1084

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה