Nephrology Other

רמות ברזל וכולסטרול גבוהות מעלות סיכון לסרטן (Am J Epidemiol)

תוצאות מחקר שפורסם בגיליון יוני של American Journal of Epidemiology מציע כי רמות גבוהות של ברזל בסרום מצומדות לרמות גבוהות של כולסטרול VLDL או רמות נמוכות של כולסטרול HDL מעלות סיכון לסרטן.

ברזל ושומנים מצומדים ליצור עקה חימצונית, ולעקה חימצונית תפקיד בהתפתחות סרטן. החוקרים בדקו את הסיכון לסרטן בקרב 3278 נבדקים עם רמות גבוהות של ברזל ושומנים.

מבוגרים בגיל 30 שנה לפחות עברו הערכה בין השנים 1979-1982 לרמות ברזל בסרום וכולסטרול HDL ו-LDL. מעקב להתפתחות סרטן נערך עד 1996-1997. החוקרים ערכו התאמה לגיל, מין, עישון ו-BMI.

היארעות סרטן במחקר היתה 6.0 ל-1000 שנות אדם. ברזל גבוה (יחס סיכון = 1.66) ו-VLDL (יחס סיכון = 1.54) היו קשורים באופן משמעותי ובלתי תלוי בהתפתחות סרטן.

שילוב של ברזל גבוה ורמות VLDL גבוהות מעלה סיכון יחסי מתואם לסרטן (יחס סיכון 2.68). שילוב בין ברזל גבוה ל-HDL נמוך גם מעלה סיכון (יחס סיכון 2.82).

הממצאים תומכים בתיאוריה כי חימצון מתווך ע”י ברזל של כולסטרול מעלה עקה חימצונית, היכולה להוביל להתפתחות סרטן. אם ניתן יהיה לחזור על ממצאים אלו במחקרים נוספים, יהיה צורך במחקרים להפחתת רמות ברזל ושומנים באנשים עם עלייה בשניהם כאסטרטגיה להורדת הסיכון לסרטן.

Am J Epidemiol 2005;161:1115-1122

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה