Nephrology Other

השפעת שילוב סיבי פסיליום וסימבסטטין בהורדת כולסטרול (Arch Intern Med)

תוספת של סיבים מסיסים מומלצת להפחתת כולסטרול LDL. החוקרים העריכו השפעת פסיליום כתוספת לטיפול סימבסטטין במינון נמוך על הורדת הכולסטרול LDL.

במחקר פלצבו מבוקר שנמשך 12 שבועות, חולים קיבלו באקראי 20 מ”ג סימבסטטין ופלצבו, 10 מ”ג סימבסטטין ופלצבו, או 10 מ”ג סימבסטטין ו-15 ג’ פסיליום (Metamucil) ליום. רמות LDL, טריגליצרידים, HDL, כולסטרול כללי ואפוליפופרוטאין B נקבעו לאחר 4 שבועות ו-8 שבועות טיפול.

קבוצת המחקר כללה 68 מטופלים. כל הטיפולים היו סבילים, ולאחר 8 שבועות רמות LDL ממוצעות בקבוצה שקיבלה 10 מ”ג סימבסטטין ופלצבו ירדו ב-55 מ”ג לד”ל מערך הבסיס, בהשוואה ל-63 מ”ג לד”ל בקבוצת סימבסטטין עם פסיליום (P = .03). הירידה הממוצעת ברמות LDL בקבוצה שקיבלה 20 מ”ג סימבסטטין ופלצבו היתה כמו זו שבקבוצה שקיבלה 10 מ”ג. תוצאות דומות נראו לאפוליפופרוטאין B וכולסטרול כללי. לא היו שינויים משמעותיים מערך הבסיס בטריגליצרידים או רמות HDL.

תוספת תזונתית של פסיליום בחולים שלוקחים 10 מ”ג סימבסטטין היא יעילה בהפחתת כולסטרול כמו 20 מ”ג סימבסטטין בלבד. יש לשקול סיבי פסיליום מסיסים כתוסף תזונה בטוח וסביל היטב כאפשרות להפחתת כולסטרול LDL ואפוליפופרוטאין B.

Arch Intern Med. 2005;165:1161-1166

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה