Neonatology other

החשיבות של נוגדנים כנגד TPO בנשים הרות עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס (Arch Gynecol Obstet)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Archives of Gynecology and Obstetrics עולה כי אין הבדל בתוצאות היריון בין נשים עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס ונשים עם תפקודי תריס תקינים במהלך ההיריון, למעט שיעורים גבוהים יותר של אשפוז ביחידת טיפול נמרץ ביילודים באלו עם ההפרעה בתפקודי התריס. באלו עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס ונוגדנים כנגד TPO שיעור הסיבוכים היה גבוה יותר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים באם ובעובר. בספרות הרפואית אין מידע רב אודות התוצאות האימהיות והפרינטאליות בנשים עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס קלה (רמות TSH בטווח 2.5-4 mIU/L). מטרת המחקר הנוכחי הייתה להשוות את תוצאות הריונית בין נשים עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס ואלו עם תפקודי תריס תקינים. מטרה משנית הייתה לבחון את שיעור הנשים עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס בהן יש עדות לנוגדנים כנגד TPO ולהעריך את ההשפעה של נוגדנים אלו על התוצאות באם ובעובר.

מדגם המחקר כלל 178 נשים בטרימסטר הראשון להריון, כאשר אלו עם ערכי TSH בטווח 1.0-2.4 mIU/L הוגדרו כמאוזנות ואלו עם ערכי TSH בטווח 2.5-4 mIU/L הוגדרו כנשים עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס. נשים עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס השלימו בדיקה להערכת נוגדנים כנגד TPO. כל הנשים היו במעקב עד הלידה, כאשר הושלמה הערכה של התוצאות באם ובעובר.

בקרב נשים עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס תועד שיעור גבוה יותר משמעותית של נשים עם עודף-משקל/השמנת-יתר (83.5% לעומת 68%, p=0.031). שיעור האשפוזים ביחידות טיפול נמרץ ביילודים היו גבוהים יותר בנשים עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס לעומת אלו עם תפקודי תריס תקינים (יחס סיכויים מתוקן של 3.24, רווח בר-סמך 95% של 1.41-7.43). פרט לכך, לא תועדו הבדלים בתוצאות באם ובעובר בין שתי הקבוצות.

שיעור הנשים עם סוכרת הריונית, הפרעה בגדילה תוך-רחמית ולידת מת היה גבוה יותר בנשים עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס עם נוגדנים כנגד TPO, בהשוואה לנשים עם תפקודי תריס תקינים. בקרב נשים עם תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס, שיעורי השראת לידה היו נמוכים יותר (יחס סיכויים מתוקן של 0.27, רווח בר-סמך 95% של 0.08-0.93), בעוד ששיעורי לידת מת (יחס סיכויים מתוקן של 20.18, רווח בר-סמך 95% של 1.84-220.8) ומדד אפגר נמוך (יחס סיכויים מתוקן של 4.77, רווח בר-סמך 95% של 1.06-2.13) היו גבוהים יותר בנשים עם נוגדנים כנגד TPO, בהשוואה לנשים ללא נוגדנים כנגד TPO.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים פרוספקטיביים גדולים במטרה להבין טוב יותר את החשיבות של הפרעה בתפקודי התריס על תוצאות ההיריון.

Arch Gynecol Obstet, Aug 4, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • גורמים המנבאים תוצאות באם וביילוד לאחר לידה עם פרע כתפיים (Arch Gynecol Obstet)

    גורמים המנבאים תוצאות באם וביילוד לאחר לידה עם פרע כתפיים (Arch Gynecol Obstet)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Archives of Gynecology and Obstetrics עולה כי מספר מאפיינים עשוי לסייע בחיזוי הסיכון לסיבוכים באם וביילוד במקרים של לידה עם פרע כתפיים, כולל קומה אימהית נמוכה, סוכרת טרם היריון, לידת ואקום ומאקרוזומיה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מחקרים רבים להערכת גורמי סיכון הקשורים עם תוצאות שליליות באם וביילוד […]

  • מה בין רמות ויטמין A בדם בהיריון מוקדם ובין הסיכון לסוכרת הריונית? (Diabetes Metab Syndr Obes)

    מה בין רמות ויטמין A בדם בהיריון מוקדם ובין הסיכון לסוכרת הריונית? (Diabetes Metab Syndr Obes)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Diabetes, Metabolic Syndrome and Obesity עולה קשר בין ריכוז גבוה יותר של ויטמין A בדם ובין סיכון גבוה יותר לסוכרת הריונית, גם בנוכחות ערכי ויטמין A בטווח התקין. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הקשר בין רמות ויטמין A ובין הסיכון לסוכרת הריונית אינו מובן היטב ואין מחקרים פרוספקטיביים בנושא. […]

  • השמנה אימהית מלווה בסיכון למוות פתאומי של תינוקות (JAMA Pediatrics)

    השמנה אימהית מלווה בסיכון למוות פתאומי של תינוקות (JAMA Pediatrics)

    במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי למעלה מ-5% מהמקרים של מוות פתאומי של תינוקות עשוי להיות קשור להשמנת-יתר אימהית. בארצות הברית מדווח בכל שנה על כ-3,500 מקרים של מוות פתאומי של תינוקות. לאחר מסעות פרסום בשנות ה-90 של המאה הקודמת שכללו המלצות על תנוחות שינה בטוחות […]

  • האם היסטוריה של סוכרת הריונית מעלה את הסיכון לתחלואה ותמותה בנשים עם סוכרת מסוג 2? (J Diabetes Complications)

    האם היסטוריה של סוכרת הריונית מעלה את הסיכון לתחלואה ותמותה בנשים עם סוכרת מסוג 2? (J Diabetes Complications)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Diabetes and its Complications מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי היסטוריה של סוכרת הריונית אינה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם או תמותה מכל-סיבה בנשים עם סוכרת מסוג 2. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון אם היסטוריה של סוכרת הריונית מלווה בסיכון מוגבר למחלת לב כלילית, […]

  • יולדת בסיכון גבוה שסובלת ממחלת TTP קיבלה טיפול באמצעות מולקולת ADAMTS13 בסורוקה

    יולדת בסיכון גבוה שסובלת ממחלת TTP קיבלה טיפול באמצעות מולקולת ADAMTS13 בסורוקה

    מחלת TTP מולדת ("ארגמנת של קרישה וחסר טסיות") היא הפרעת קרישה תרשתית נדירה בארעות של אחד למיליון,  שנוצרת בגלל מוטציה בגן של אנזים ADAMTS13 הגורמת לתהליך קרישה בלתי מבוקר בכלי דם קטנים, בעיקר במצבי דחק ביולוגים, כמו זיהום והריון. לאחרונה פותח טיפול חדש, מבוסס מולקולה מלאכותית של ADAMTS13 שניתן עד כה ל-4 נשים הרות בעולם, ומטופלת בסורוקה היתה הראשונה לקבל את הטיפול בארץ.

  • סגירה פרוצדורלית של Patent Ductus Arteriosus (PDA) בפגים: קווים מנחים (JPER)

    סגירה פרוצדורלית של Patent Ductus Arteriosus (PDA) בפגים: קווים מנחים (JPER)

    קווים מנחים חדשים מציעים כי סגירה טרנסקטטרית של Patent Ductus Arteriosus (PDA) עשויה להיות עדיפה על פני סגירה כירורגית בפגים עם פגות קיצונית הזקוקים להנשמה מלאכותית, כך פורסם ב-Journal of Perinatology. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

  • השפעות גיל החולה על תוצאות טיפול ב- Teprotumumab כנגד מחלת תריס עינית (Ophthalmology)

    השפעות גיל החולה על תוצאות טיפול ב- Teprotumumab כנגד מחלת תריס עינית (Ophthalmology)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Ophthalmology עולה כי רבע מהחולים שטופלו ב- Teprotumumab כנגד מחלת תריס עינית (Thyroid Eye Disease) נדרש טיפול חוזר בתוך שנה אחת, כאשר בחולים מבוגרים יותר תועד סיכוי גבוה יותר להידרש לטיפול נוסף כנגד המחלה העינית. המחקר הרטרוספקטיבי כלל 119 חולים (גיל ממוצע של 54 שנים; 76.5% נשים) משלושה מרכזים בארצות […]

  • הערכת כשל גדילה ותוצאות נוירולוגיות בפגות קיצונית (Journal of Perinatology)

    הערכת כשל גדילה ותוצאות נוירולוגיות בפגות קיצונית (Journal of Perinatology)

    כשל גדילה, כפי שבא לידי ביטוי בהיקף הראש בשחרור של ילודים עם פגות קיצונית, נמצא כקשור לתוצאות התפתחותיות והתנהגותיות בגיל שנתיים, כך פורסם ב- Journal of Perinatology ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, משתף את המאמר ומוסיף מהערותיו.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה