Multiple Sclerosis

היעילות והבטיחות של טיפולים המכוונים כנגד CD20 בחולים עם טרשת נפוצה התקפית (CNS Drugs)

במאמר שפורסם בכתב העת CNS Drugs מדווחים חוקרים על תוצאות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה התומכות בבטיחות ויעילות נוגדנים כנגד CD20 בחולים עם טרשת נפוצה התקפית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות מחקרים אקראיים ומבוקרים גדולים להערכת נוגדנים כנגד CD20 לטיפול בחולים עם טרשת נפוצה התקפית, אין השוואה שיטתית של תכשירים שונים או הערכה מקיפה של הבטיחות והיעילות של הטיפולים. לאור זאת, הם השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה להערכת היעילות והבטיחות של שלושה תכשירים המכוונים כנגד CD20 ומאושרים לטיפול בטרשת נפוצה התקפית במטרה לסייע לרופאים בבחירת הטיפול התרופתי.

חיפוש במאגרי MEDLINE, EMBASE, Cochrane Library ו-Clinicaltrials.gov לזיהוי כל המחקרים האקראיים ומבוקרים להערכת נוגדנים כנגד CD20 (כולל Rituximab, Ocrelizumab ו-Ofatumumab) וביקורות עד סוף מאי בשנת 2022.

החוקרים אספו נתונים אודות 4,181 חולים מעשרה מחקרים אקראיים ומבוקרים. הטיפול בנוגדנים המכוונים כנגד CD20 היה עדיף על הטיפולים שניתנו לקבוצות הביקורת לפי כל תוצאי היעילות שנבחנו במחקרים השונים (p<0.005, עדויות בדרגת ודאות נמוכה מאוד עד גבוהה).

בהשוואה בין טיפולים בנוגדנים כנגד CD20, מתן Rituximab הוביל לעליה משמעותית במספר החולים ללא הישנות בצורה יעילה יותר, בהשוואה ל-Ocrelizumab ו-Ofatumumab; עם זאת, הסיכון לאירועים חריגים חמורים גם היה הגבוה ביותר עם תכשיר זה. במקביל, הטיפול ב-Ocrelizumab ו-Ofatumumab הדגים יעילות משביעת רצון, ללא עדות לפרופיל בטיחות פחות טוב בהשוואה להתערבויות האחרות.

בסיכומו של דבר, טיפול בנוגדנים כנגד CD20 עדיף על טיפולים אחרים מבחינת מדדי יעילות ובטיחות, כאשר Ocrelizumab (אוקרוואס) ו-Ofatumumab (קיסימפטה) עשויים להיות התכשירים המתאימים ביותר לטיפול בחולים עם טרשת נפוצה התקפית. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים ובאיכות-גבוהה במטרה להמשיך ולבחון את הבטיחות של טיפולים אלו.

 

CNS Drugs, Oct 16, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה