Multiple myeloma

תוצאות מבטיחות לשילוב Thalidomide ו-Bortezomib כנגד מיאלומה (Leuk Res)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Leukemia Research במהלך חודש יוני, עולה כי יתרון לטיפול משולב, הכולל Thalidomide עם Bortezomib, בחולים עם מיאלומה נפוצה.

החוקרים מסין מדווחים כי ממטה-אנליזה של חמשה מחקרים אקראיים ומבוקרים בשלב III עולה כי בהשוואת טיפול מבוסס Bortezomib או טיפול מבוסס Thalidomide, לטיפול המבוסס על שילוב של השניים תועלת קלינית, בעוד שמרבית תופעות הלוואי הצפויות היו דומות.

החוקרים כותבים כי טיפול ב- Bortezomib ו-Thalidomide הביא לשיפור משמעותי בטיפול במיאלומה. עם זאת, לא ברור אם השילוב של שתי התרופות יביא לשיפור התגובה, ללא הגדלת הרעילות וכדי לבחון את הנושא, הם בחנו את התוצאות ממחקרים שכללו 1,765 חולים עם מיאלומה שלא טופלה. חציון משך המעקב נע בין 21.8-47.2 חודשים.

החוקרים לא זיהו תועלת הישרדותית כוללת, אך בהשוואת משטרי טיפול המבוססים על Bortezomib או על Thalidomide כטיפול אינדוקציה, השילוב של שתי התרופות הביא לשיפור משמעותי בשיעורי התגובה המלאה (יחס סיכויים של 2.2), שיעורי התגובה הכוללים (יחס סיכויים של 2.19) ושיעורי ההישרדות ללא-התקדמות (יחס סיכון של 0.69).

בנוסף, מרבית תופעות הלוואי הצפויות של התכשירים הללו, כולל אנמיה, נויטרופניה ופקקת ורידים עמוקים, היו דומות בכל הקבוצות. עוד תואר דמיון בשיעורי הפסקת הטיפול התרופתי במהלך טיפול אינדוקציה או לאחריו או בשיעור תופעות לוואי חמורות.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים, אך בסיכומו של דבר, הרושם הוא כי שילוב משטרי טיפול הכוללים Thalidomide ו- Bortezomib עשוי לשמש כאפשרות טובה יותר לטיפול קו-ראשון בחולים עם מיאלומה שלא טופלה קודם לכן.

Leuk Res 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה