Migraine

כחמישה מיליון אמריקאים עם מיגרנה אפיסודיאלית הם בעלי קונטרה אינדיקטציה לטיפול בטריפטנים בגלל גורמי סיכון קרדיוסקולריים (מדסקייפ, הוצג ב-IHC)

כאב ראש מיגרנה

כחמישה מליון אמריקאים הסובלים ממיגרנה אפיסודאלית (EM) משתייכים לקבוצה לה לא מומלץ לרשום טריפטן, תרופה המאושרת על ידי  ה-FDA ושכיחה למדי בשימוש בארצות הברית (ובארץ), כך לפי מחקר חדש ( מחקר ה-AMPP, the American Migraine Prevalence and Prevention), שהוצג בקונגרס הבינלאומי לכאבי ראש (IHC).


מיגרנה אפיזודיאלית מופיעה במשך פחות מ-15 ימים בחודש; קבוצת הטיפול אליה משתייכת הטריפטאן מאושרת לשימוש במיגרנה וכוללת תרופות כמו sumatriptan ו- rizatriptan. ה-FDA ממליץ כי במטופלים עם גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, כמו יתר לחץ דם, היפרכולסטרולמיה, עישון השמנה וסוכרת, יש לבצע סקירה מתאימה לאיסכמיה מיוקרדיאלית שקטה לפני מתן התרופה.

בכתבה במדסקייפ הוסיפו החוקרים, כי המידע שעלה מן המחקר מצביע כי יש צורך בפיתוח תרופות למיגרנה חריפה שאינן מעלות את הסיכון הקרדיווסקולרי או שאין להן קונטרה אינדיקציות עם תרופות למצבים כאלה.    החוקרים מציינים שעם הזדקנות האוכלוסיה, עולים גם מספר המקרים של אנשים הסובלים ממיגרנות במקביל לאירועים קרדיוסקולריים כך שהצורך הזה עומד לגדול. לדבריהם, לכחמישה מיליון אמריקאים  יש התוויות נגד והגבלות שלא מאפשרות להם לנטול טריפטאנים, ומדובר במספר משמעותי. ובכל מקרה זה נושא שיש להעלות את מודעות הרופאים המטפלים אליו.

מחקר AMPP  היה סקר ארוך טווח  שהחל ב-2004 עם פניה לקבוצת אוכלוסיה (בדואר) של 120 אלף משפחות בארה”ב. לאחר מכן  פנו ל-24,000 מבוגרים בשנים 2005-2009. המחקר שמובא כאן מסתמך על הסקר שנערך ב-2009.  6732 משיבים התאימו לקריטריונים של החוקרים למיגרנה ( מתוך 11,799) , מתוכם 5227 נשים. המשיבים נשאלו האם סבלו מהתקף לב, שבץ איסכמי חולף, שבץ, אנגינה ואירועים לבביים נוספים, או שעברו הליכים כירורגיים והתערבותיים כמו ניתוח מעקפים, השתלת סטנט ועוד.  החוקרים חישבו את השכיחות של כל אירוע או הליך והשליכו על פי נתונים תצפיתיים את היקף המטופלים עם התוויות נגד קרדיווסקולריות לטיפול בטריפטאנים. כצפוי, שיעור המקרים של לפחות אירוע/מצב/הליך קרדיווסקולרי בקבוצה עם המיגרנה האפיזודיאלית עלה עם הגיל, מ-11% בצעירים מגיל 40 ועד 18.7% בקבוצת הגיל 40-50 ו-33.6% בגילאי 60 ומעלה. השיעור היה גבוה במעט בגברים.שיעורו של הליך אנגיופלסטיה קורונרית, למשל, היה 6.5% בגברים מבוגרים ו-1% בנשים צעירות. ושיעור של ניתוח מעקפים קורונרי עמד על 3% בגברים המבוגרים מול פחות מ-1% בנשים הצעירות.  השיעורים הללו נראים נמוכים יחסית, אומרים החוקרים, אך 2-3 אחוזים בכל אחד מהמדדים הללו מצטברים לתמונה עגומה יותר , כזכור במטופלים בקבוצה שנבדקה עם EM היו לפחות אירוע אחד במטופל, ולעתים קרובות יותר, כך שבסה”כ מדובר בקבוצה לא קטנה. כאמור, על סמך הנתונים המוכרים, נראה כי טריפטאנים ניתנים כנגד ההתוויות בכמעט 5 מיליון אמריקאים עם מיגרנה, וזאת לפי השיעור המוגדר של אירועים לבבים , הליכים וכדומה.

אחד החוקרים דיווח כי קיבל מענקי מחקר מהחברות Allergan/MAP Pharmaceuticals, נוברטיס ו-NuPathe.

לכתבה במדסקייפ

2013 International Headache Congress (IHC)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה