Migraine

חשיבות של מיגרנה עם אאורה להתפתחות אירועים מוחיים (מתוך כנס International Headache Congress)

כאב ראש מיגרנה

מיגרנה עם אאורה הינה גורם סיכון משמעותי לאירועים מוחיים כמו יתר לחץ דם סיסטולי, השמנת-יתר ועישון, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו בכנס מטעם ה-IHC (International Headache Congress).

החוקרים מסבירים כי הם משווים מיגרנה עם אאורה ליתר לחץ דם, השמנה, סוכרת וכדומה, ומהתוצאות עולה כי מיגרנה עם אאורה הינה גורם סיכון חשוב לכל סוגי האירועים המוחיים, כאשר מתייחסים למכלול גורמי הסיכון העיקריים האחרים. יש לקחת בחשבון היסטוריה של מיגרנה עם אאורה כמדד סיכון חשוב לאירועים מוחיים מכל סוג.

המחקר הפרוספקטיבי כלל כ-27,000 נשים בגילאי 45 שנים ומעלה, שלקחו חלק במחקר Women’s Health Study ולא סבלו ממחלות לב וכלי דם בתחילת המחקר. הנשים מסרו מידע אודות מיגרנה ורמות שומנים בדם.

בתחילת המחקר, 5,130 נשים דיווחו על מיגרנה, 40% מהן דיווחו על מיגרנה עם אאורה. במהלך 15 שנות מעקב, החוקרים אישרו 528 מקרים של אירועים מוחיים: 430 אירועים מוחיים איסכמיים, 96 אירועים המורגיים ושני אירועים שסיבתם אינה ידועה. שיעורי ההיארעות הכוללים לכל 1,000 נשים בכל שנה עמדו על 1.2 לכל סוגי האירועים המוחיים, 1.0 לאירועים איסכמיים ו-0.2 לאירועים מוחיים המורגיים.

מיגרנה עם אאורה הינה גורם סיכון משמעותי לכל סוגי האירועים המוחיים, עם שיעורי היארעות ל-1,000 נשים לשנה שהיו דומים לגורמי סיכון מוכרים אחרים, כולל לחץ דם סיסטולי של 180 מ”מ כספית ומעלה, מדד מסת גוף של 35 ק”ג למטר בריבוע ומעלה, היסטוריה של סוכרת, סיפור משפחתי של אוטם לבבי, או עישון.

מהנתונים עולה כי מיגרנה עם אאורה הינה גורם חשוב לפחות כמו לחץ דם סיסטולי של 180 מ”מ כספית, השמנת-יתר משמעותית, היסטוריה של סוכרת, או עישון בהווה ומדובר בגורם סיכון חשוב שלא זכה להתייחסות הולמת בעבר.

החוקרים כותבים לממצאים חשיבות רבה מאחר וחולים עם מיגרנה עם אאורה כעת מבינים כי הם עשויים להיות בסיכון מוגבר לאירועים מוחיים ויכולים לדון עם הרופא המטפל שלהם אודות דרכם להפחתת הסיכון. הם מוסיפים כי הקשר בין מיגרנה ואירועים מוחיים ככל הנראה תקף גם לגברים.

מתוך כנס International Headache Congress

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה