Migraine

למוטריגין מונעת אאורה מיגרנותית במחקר פתוח (Headache)

על פי תוצאות מחקר שפורסם בגיליון דצמבר של Headache, לאמוטריגין (למיקטל) עשויה למנוע באופן יעיל אאורה מיגרונתית מטרידה.

לאמוטריגין, חסם תעלות נתרן, הראה יעילות במניעת אאורה מיגרונתית בשלושה ניסויים שונים הכוללים יחדיו 38 נבדקים.

במחקר הנוכחי נאספו נבדקים עם אאורה מיגרונתית מטרידה אשר טופלו ע”י  לאמוטריגין. נצפתה ירידה של מעל 50% בתדירות האאורות המיגרנתיות לאחר 3 ו-6 חודשי טיפול. התגובה הנחשבת מעולה בהפחתת תדירות האאורות היתה מעל 75%.

47 נבדקים קיבלו לאמוטריגין. מתוכם, 3 פיתחו פריחה בעור ולא יכלו להשלים את הטיפול. שלושים נבדקים (68%) הגיבו לטיפול, 21 נשים ו-9 גברים. מתוך השלושים, ל-8 היתה מיגרנה עם אאורה ממושכת, ל-8 היתה אאורה טיפוסית עם מיגרנה (עם אפיזודות אפאזיות תדירות), ל-6 היתה מיגרנה בזילרית טיפוסית. ל-6 היתה מיגרנה טיפוסית ללא כאב ראש, לשניים מיגרנה המיפלגית.

15 נבדקים קיבלו טיפול קודם אך לא הגיבו. התדירות החודשית הממוצעת של אאורה מיגרנתית  ב-30 הנבדקים שהגיבו ירדה מ-4.2 ל-0.7. עשרים ושניים נבדקים (70%) נחשבו מגיבים מצויינים. 13 נבדקים הפסיקו טיפול לאחר 6 עד 12 חודשים. ב-9 מתוך החולים באלו האאורות חזרו בתוך חודשיים, אך הפסיקו לאחר חזרה ללקיחת התרופה.

כיוון שהמחקר פתוח יש להתייחס אל התוצאות בזהירות. למשל, התוצאות אינן מתאימות לתוצאות מחקר פלציבו כפול סמיות מקביל שבדק יעילות לאמוטריגין ב-53 חולי מיגרנה עם או ללא אאורה. עם זאת, לאמוטריגין נראה יעיל בניסוי מבוקר למניעת מיגרנה או אאורה.

לאמוטריגין פועל ע”י חסימת תעלות נתרו רגישות למתח, הגורם לעיכוב שיחרור גלוטמט. לכן, אם רמות גלוטמט גבוהות גרמו לדיכוי קורטיקלי ולסימפטומים קליניים של מיגרנה, לאמוטריגין עשוי לדכא תופעה זו וע”י כך למנוע התפתחות אאורה.

Headache 2004;44:1024-1028.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה