Metabolic Syndrome

נשים עם PCO צריכות להיבדק לסינדרום המטבולי (J Clin Endocrinol Metab)

לפי מחקר חדש עולה, כי השכיחות של הסינדרום המטבולי גבוהה משמעותית בנשים עם שחלות פולי-ציסטיות (PCO), מאשר בנשים אחרות באותו גיל. משמעות הדבר היא שנשים עם PCO, נמצאות בסיכון מוגבר למחלה קרדיו-ווסקולרית.

לפי החוקרים, כל הנשים עם PCO, גם כאשר הן צעירות יחסית, צריכות להיבדק למרכיבים שונים של הסינדרום המטבולי. יש לבדוק בנשים אלו את לחץ הדם, היקף המותניים (או לחילופין את ה- BMI), פרופיל השומנים ואת הסבילות לגלוקוז. בכ- 90% מהנשים עם PCO יימצאו אחד או יותר פרמטרים לא תקינים.

במחקר השתתפו 161 נשים עם PCO. שיעור הנשים עם הסינדרום המטבולי עמד על 43%, כמעט כפול מאשר השיעור באוכלוסייה הכללית של הנשים 24%. בקבוצת הנשים עם PCO מתחת לגיל 40, שיעור הסינדרום המטבולי היה 44%, דומה לשיעור הסינדרום המטבולי באוכלוסיית הנשים הכללית מעל גיל 60. החוקרים מדגישים כי השיעור הגבוה של הסינדרום המטבולי בנשים עם PCO, נשמר גם לאחר תיקון לגיל ולמשקל.

החוקרים מדווחים כי לעומת נשים עם PCO ללא הסינדרום המטבולי, נשים עם PCO וסינדרום מטבולי סבלו יותר מ- acanthosis nigricans (סמן מקובל לתנגודת לאינסולין) ומהיפראנדרוגנמיה חמורה יותר שגם קשורה בתנגודת מוגברת לאינסולין.

החוקרים מסכמים, כי ממצאי המחקר מתאימים לעדויות קודמות, לפיהן יש שכיחות גדולה יותר של אירועים קרדיו-ווסקולריים בקרב נשים עם PCO, והם המופיעים בגיל צעיר יותר. לפי החוקרים, PCO היא סוגייה חשובה בבריאות הציבור והיא אחת הבעיות השכיחות ביותר בקרב נשים צעירות כיום.

J Clin Endocrinol Metab 2005;90:1929-1935.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה