ריקוד עשוי לסייע בשיפור פרופיל השומנים והתפקוד הגופני בנשים לאחר-מנופאוזה (Menopause)

בנשים לאחר מנופאוזה שהשלימו תכנת התערבות בת 16 שבועות שכללה אימוני ריקוד תועד שיפור משמעותי בפרופיל השומנים, כושר גופני ודימוי הגוף, בהשוואה למצבן טרם ההתערבות, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Menopause.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מנופאוזה מלווה במספר שינויים בגוף האישה, העשויים לפגוע בתפקוד ובמטבוליזם, מעבר לפגיעה בדימוי העצמי ובבריאות הנפשית.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 36 נשים לאחר-מנופאוזה (גיל ממוצע של 57 שנים) שרקו שלוש פעמים שבוע, במשך 90 דקות כל פעם. הנשים עברו הערכה בתחילת המחקר ולאחר 16 שבועות. עצימות הפעילות נבחנה באמצעות מד קצב לב במהלך כל האימונים; יעד העצימות הסטנדרטית עמד על 70% ומעלה מקצב הלב המקסימאלי. החוקרים בחנו את שומן הגוף ומסת הגוף הרזה באמצעות בדיקת DXA (Dual-energy X-ray Absorptiometry), פרופיל השומנים נקבע על-פי בדיקת דם בצום ודימוי עצמי והערכה עצמית נקבעו על-סמך שאלונים.

לאחר 16 שבועות, ריכוז טריגליצרידים הממוצע ירד מ-156.5 מ”ג/ד”ל ל-131.5 מ”ג/ד”ל (p<0.01); ריכוז HDL עלה מ-55.4 מ”ג/ד”ל ל-60 מ”ג/ד”ל (p<0.001); וריכוז כולסטרול כולל עלה מ-199.5 מ”ג/ד”ל ל-211.8 מ”ג/ד”ל (p<0.01).

אימוני הריקוד הובילו גם לשיפור מדדי קואורדינציה, כולל גמישות ויכולת אירובית, לצד שיפור ביכולת הגופנית לאורך 16 שבועות אימוני ריקוד.

החוקרים כותבים כי אימוני ריקוד מהווים אמצעי יעיל להפחתת ההידרדרות במצב הגופני על הגיל בנשים לאחר-מנופאוזה, לצד שיפור שיווי משקל, תנוחה ויציבה.

ממצאי המחקר מעידים כי יש לעודד ריקוד בנשים לאחר מנופאוזה, כאמצעי לשיפור המצב הרפואי, המטבולי והנפשי, אשר אינו כרוך בעלויות גבוהות ומלווה בסיכון נמוך לפציעה.

Menopause 2021

לידיעה ב-Healio

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

עתיד הטיפול בדיסליפידמיה

מקור: NEJM
פרופ' מוטי רביד
פרופ' מוטי רביד

דיסליפידמיה, בעיקר  ריכוז גבוה של LDL  יחסית ל־HDL, היא הגורם הדומיננטי להתפתחות מואצת של טרשת עורקים. בארצות המפותחות אוטם בשריר הלב, אירועים מוחיים ומחלת עורקים היקפיים נותרו עדיין גורם התחלואה והתמותה העיקרי

ג’ורנאל קלאב פדיאטרי: רמות כולסטרול שאינו HDL מילדות לבגרות והקשר בינו לאירועים קרדיווסקולרים (CME, JAMA)

מערכת האתר
מערכת האתר
אין תגובות|01/07/2024

מחקר שפורסם בעת האחרונה ב-JAMA ביקש לבחון האם טיפול ברמות גבוהות של כולסטרול שאינו HDL מילדות לבגרות עשוי להפחית את הסיכון לאירועים קרדיווסקולרים בעתיד. מתוך הגליון הראשון של מגזין הג’ורנאל קלאב המשולב.

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן