Menopause

התועלת בשילוב TSEC בטיפול בגלי חום לאחר-מנופאוזה (Menopause)

ממחקר חדש בשלב III, שתוצאותיו פורסמו במהדורת נובמבר/דצמבר של Menopause, עולה כי שילוב אסטרוגן מצומד עם Bazedoxifene, המוכר כ-TSEC (Tissue-Selective Estrogen Complex), מביא לשיפור בתסמינים וזו מוטוריים בנשים לאחר מנופאוזה.

מדגם המחקר כלל 332 נשים לאחר-מנופאוזה עם תסמינים וזו מוטוריים בדרגה בינונית-עד-חמורה. הנשים חולקו באקראי לטיפול יומי בשילוב Bazedoxifene במינון 20 מ”ג עם אסטרוגן מצומד במינון 0.45 מ”ג, Bazedoxifene במינון 20 מ”ג עם אסטרוגן מצומד במינון 0.625 מ”ג, או פלסבו.

לדברי החוקרים, בכל הקבוצות תועדה ירידה מובהקת במספר הממוצע של גלי חום בדרגה בינונית וחמורה בכל יום. לאחר 4 ו-12 שבועות, הירידה הייתה גדולה יותר משמעותית בקבוצות נשים שטופלו בשילוב Bazedoxifene עם אסטרוגן מצומד, בהשוואה לקבוצת הפלסבו.

לאחר 12 שבועות, מספר גלי החום ירד ב-74% בהשוואה למצב בתחילת המחקר (מ-10.3 ל-2.8) בקבוצת הנשים שטופלו ב- Bazedoxifene במינון 20 מ”ג עם אסטרוגן מצומד במינון 0.45 מ”ג, לעומת ירידה של 80% (מ-10.4 ל-2.4) בקבוצת הנשים שטופלו ב- Bazedoxifene במינון 20 מ”ג עם אסטרוגן מצומד במינון 0.625 מ”ג, ו-51% (מ-10.5 ל-5.4) בקבוצת הפלסבו.

בנשים שטופלו באחד ממינוני TSEC תועדה ירידה מובהקת במספר גלי החום היומי, בהשוואה לנשים שטופלו בפלסבו. בקבוצת הנשים שטופלו במינון גבוה יותר תועדה ירידה גדולה יותר משמעותית בחומרת גלי החום, בהשוואה לנשים שטופלו במינון נמוך.

שיעור הנשים עם ירידה של לפחות 75% ו-50% בגלי החום היה גבוה יותר משמעותית עם טיפול ב-TSEC, בהשוואה לפלסבו. בנוסף, בנשים שטופלו ב-TSEC תועד שיפור מובהק בזמן הנדרש עד לשינה, טיב השינה, הפרעות שינה והפרעות במדדי שינה, בהשוואה לנשים שטופלו בפלסבו.

שיעור תופעות הלוואי בעקבות הטיפול, או תופעות שהובילו לפרישה מהמחקר, לא היה שונה בין קבוצות הנשים שטופלו ב-TSEC או פלסבו.

בשנת 2007, מניתוח חוזר של ממצאי WHI (Women’s Health Initiative) עלה כי בנשים מתחת לגיל 60 עם תסמיני מנופאוזה, ובתוך עשר שנים ממנופאוזה, טיפול באסטרוגן בלבד או בשילוב עם פרוגסטין לא לווה בעליה בסיכון למחלות לב. עם מינונים נמוכים יותר ושילובים חדשים יותר, מרבית הנשים הסימפטומטיות אינן צריכות לסבול מתסמינים אלו.

Menopause 2009;16:1116-1124

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה