Melanoma & BCC

דיכוי חיסוני ב-cSCC הוא גורם סיכון בלתי תלוי לתוצאות גרועות יותר (ACMS)

דיכוי חיסוני הוא גורם סיכון בלתי תלוי לתוצאות גרועות יותר בחולים עם קרצינומה של תאי קשקש עוריים, כך על פי מחקר שהוצג במפגש ה-American College of Mohs Surgery

דיכוי חיסוני הוא גורם סיכון בלתי תלוי לתוצאות גרועות יותר בחולים עם קרצינומה של תאי קשקש עוריים (cSCC), כך על פי מחקר חדש שהוצג במפגש השנתי של ה-American College of Mohs Surgery (ACMS) 2024. למרות שדיכוי החיסוני קשור מאוד לסיכון מוגבר לקרצינומה של תאי קשקש עוריים, מחקרים עד כה לא הראו בדרך כלל שזהו גורם סיכון עצמאי לגרורות ולמוות ספציפי למחלה (DSD), לאחר שהתייחסו לשלב הגידול הראשוני.

“השתלת איברים מוצקים מציבה מטופלים בסיכון לפתח קרצינומה של תאי קשקש עוריים, וסביר יותר שיהיו לה תכונות אגרסיביות”, אמר מחבר המחקר, “עם זאת, טרם המחקר לא היה ידוע אם דיכוי חיסוני הוא גורם סיכון עצמאי”. קבוצות אחרות “ניסו להתמודד עם זה, אבל לכולם היו בעיקר נתונים של מוסד רפואי בודד”, הוא ציין, והוסיף כי למעשה “התוצאות עד כה הטו את הסקאלה לכך שדיכוי חיסוני כנראה אינו מהווה גורם סיכון עצמאי לתוצאות גרועות יותר”.

אנשים עם דיכוי חיסוני עומדים בפני סיכון גבוה יותר לקרצינומה של תאי קשקש עוריים מאשר האוכלוסייה הכללית ולעיתים קרובות מציגים מחלה מולטיפוקלית אגרסיבית יותר. עם זאת, מחבר המחקר הסביר כי מחקר רטרוספקטיבי קודם שכלל קבוצה של כ-7600 גידולים משני מרכזים דיווח כי דיכוי חיסוני אינו גורם סיכון עצמאי הן לגרורות והן למוות ספציפי לסרטן לאחר התאמה למאפייני הגידול.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה