Melanoma & BCC

הערכת השימוש בקרם הגנה והסיכון להתפתחות מלנומה (Journal of Clinical Oncology)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology עולה כי השימוש בקרם הגנה עם מקדם הגנה של 15 ומעלה, בהשוואה לקרם בעל מקדם הגנה נמוך יותר, הפחית את הסיכון למלנומה. יתרה מזאת, השימוש בקרם עם מקדם הגנה גבוה בכל הנשים בגילאי 40-75 שנים עשוי להפחית את הסיכון להיארעות מלנומה בהיקף של כ-18%.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הסיכון למלנומה לפי השימוש בקרם הגנה ולהשוות בין קרם בעל מקדם הגנה גבוה ונמוך (Sun Protection Factor או SPF) לפי הרגלי חשיפה לשמש במדגם עוקבה גדול.

החוקרים התבססו על נתוני מחקר Norwegian Women and Cancer Study, מחקר מבוסס-אוכלוסייה פרוספקטיבי, שכלל 143,844 נשים בגילאי 40-75 שנים ומעקב של 1,532,247 שנות-אדם עם 722 מקרים של מלנומה. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין שימוש בקרם הגנה ובין הסיכון למלנומה.

משתתפות שדיווחו על שימוש בקרם הגנה דיווחו על שיעור גבוה יותר משמעותית של כוויות שמש וחופשות שכללו שיזוף, כמו גם שכיחות גבוהה יותר של שימוש במכונות שיזוף. השימוש בקרם הגנה בעל מקדם הגנה של 15 ומעלה לווה בירידה משמעותית בסיכון למלנומה, בהשוואה לשימוש בקרם בעל מקדם הגנה נמוך יותר (יחס סיכון של 0.67). הירידה המשוערת במלנומה עם שימוש כללי בקרם הגנה בעל מקדם של 15 ומעלה בקרב נשים בגילאי 40-75 שנים עמדה על 18%.

Journal of Clinical Oncology, September 12, 2016

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה