Melanoma & BCC

תוצאות מבטיחות ל-Nivolumab בטיפול במלנומה מתקדמת ועמידה לטיפול (Lancet Oncol)

מנתונים חדשים עולה כי Nivolumab מביא לתגובה אובייקטיבית עם פחות תופעות רעילות בחולים עם מלנומה מתקדמת שההתקדמה לאחר טיפול כנגד CTLA-4.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הנחיות ה-NCCN (National Comprehensive Cancer Network) בארצות הברית כוללות עתה את מתן Nivolumab ו-Pembrolizumab כטיפול קו-ראשון וקו-שני למלנומה ממארת.

המחקר נערך ב-90 אתרים ב-14 מדינות והשווה בין Nivolumab ובין טיפול כימותרפי לבחירת החוקרים ב-405 חולים עם מלנומה שהתקדמה לאח רטיפול קודם ב-Ipilimumab או משלב Ipilimumab עם מעכב BRAF במידה והייתה עדות למוטאציית BRAF בגידולים.

13 חולים (22%) שקיבלו את הטיפול הכימותרפי שנקבע לפי בחירת החוקרים, לא קיבלו את תרופת המחקר, זאת  בהשוואה לשני חולים בלבד שחולקו לקבוצת הטיפול ב- Nivolumab (2%).

שיעור גבוה יותר של חולים שקיבלו טיפול כימותרפי (82%) בהשוואה ל- Nivolumab (52%) הפסיקו את הטיפול, בעיקר בשל התקדמות המחלה, וחציון משך הטיפול היה ארוך יותר עם Nivolumab (5.3 חודשים) בהשוואה לכימותרפיה (2.0 חודשים).

לאחר חציון מעקב של 8.4 חודשים, שיעורי התגובה האובייקטיבית המאושרת היו גבוהים יותר משמעותית בקבוצת הטיפול ב-Nivolumab (31.7%) בהשוואה לקבוצת הטיפול הכימותרפי (10.6%). חציון משך התגובה עמד על 3.5 חודשים בקבוצת הטיפול הכימותרפי, אך טרם נקבע בקבוצת הטיפול ב- Nivolumab.

ב-182 החולים שהיו זמינים להערכת תגובה אובייקטיבית לפי כוונה לטיפול, חציון ההישרדות ללא-התקדמות עמד על 4.7 חודשים עם Nivolumab ועל 4.2 חודשים עם טיפול כימותרפי, עם שיעורי הישרדות ללא-התקדמות לאחר שישה חודשים שעמדו על 48% עם Nivolumab ועל 34% עם טיפול כימותרפי.

שיעורי התגובה ל- Nivolumab היו גבוהים יותר בחולים עם גידולים חיוביים ל-PD-L1, בהשוואה לחולים עם גידולים שליליים ל-PD-L1.

החוקרים מסכמים וכותבים כי כעת ישנה אפשרות טיפול קו-שני נוספת לאחר כשלון Ipilimumab, או משלב Ipilimumab עם מעכב BRAF בנוכחות מוטאציה ב-BRAF, בחולים עם מלנומה בשלב IV, ללא צפי לתגובה משמעותית לאורך זמן ופרופיל רעילות חיובי.

Lancet Oncol 2015;16:375-384

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה