Melanoma & BCC

טיפול ב-Pembrolizumab עדיף על Ipilimumab כנגד מלנומה (מתוך הודעת חברת Merck)

חברת Merck הודיעה כי מנתוני מחקר חדש בו נערכה השוואה ישירה בין שני טיפולים כנגד מלנומה מתקדמת עולה כי Pembrolizumab עדיף על Ipilimumab. החוקרים מדווחים כי הממצאים הצביעו על שיפור בעל משמעות קלינית ומובהק סטטיסטית בשיעורי ההישרדות הכוללים ושיעורי ההישרדות ללא-התקדמות עם Pembrolizumab, בהשוואה ל-Ipilimumab.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Ipilimumab הינו הטיפול הסטנדרטי כיום כטיפול קו-ראשון למלנומה מתקדמת. Pembrolizumab כבר אושר לשימוש בחולים עם מלנומה מתקדמת או לא-נתיחה, שלא הגיבו עוד לטיפולים אחרים, כולל Ipilimumab ומעכבי BRAF (בחולים בהם הגידול מבטא BRAF V600). התוויה זו זכתה לאישור מואץ על-בסיס שיעורי התגובה של הגידול ומשך התגובה.

Pembrolizumab הינו כעת הטיפול הראשון כנגד PD-1 שהדגים יתרון הישרדותי על-פני הטיפול הסטנדטי המשמש כטיפול קו-ראשון כנגד מלנומה מתקדמת. העדויות הללו יסייעו בהגדרת הטיפול ההולם בחולים עם מלנומה מתקדמת.

במחקר נבחנו שתי גישות שונות לטיפול בנוגדן חד-שבטי, תוך השוואה ישירה של תרופה אחת מול השנייה, Pembrolizumab המעכבת מוות מתוכנן נבחן אל מול Ipilimumab המעכב את CTLA-4 (Cytotoxic T-Lymphocyte Antigen 4).

במחקר שכלל שלוש קבוצות, 834 חולים חולקו באקראי לטיפול ב- Pembrolizumab במינון 10 מ”ג לק”ג כל שלושה שבועות, Pembrolizumab במינון 10 מ”ג לק”ג כל שבועיים, או ארבעה מחזורי טיפול ב-Ipilimumab במינון 3 מ”ג לק”ג כל שלושה שבועות.

תוצאי הסיום העיקריים המשולבים כללו את שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות ושיעורי ההישרדות הכוללים; תוצאי סיום משניים כללו את שיעורי התגובה הכוללים, משך התגובה ובטיחות הטיפול, עם הערכה נוספת של איכות החיים הבריאותית. לאחר 12 שבועות וכל שישה שבועות לאחר מכן נבחנה תגובת הגידול לטיפולים.

המחקר האקראי בשלב 3, בשם KEYNOTE-006, יסתיים בשלב מוקדם בהתאם להמלצות ועדת מעקב. הנתונים המלאים יוצגו בכנס השנתי הקרוב של ה-American Association of Cancer Research במהלך חודש אפריל.

מתוך הודעת חברת Merck

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה