Melanoma & BCC

מחקר שבחן את יעילות nivolumab (אופבידו) בסרטן ריאה מתקדם וגרורתי הופסק טרם זמנו בשל יעילות גבוהה יותר מול כימותרפיה (מדסקייפ)

סרטן ריאה

מחקר חלוצי שבחן את היעילות של nivolumab (אופבידו, BMS ),  מקבוצת מדכאי בקרת מערכת החיסון,  בטיפול בסרטן ריאה, הופסק בשל יעילות גבוהה יותר של הניבולומאב בהשוואה לכימותרפיה. הניבולומאב מאושר כבר כידוע לטיפול במלנומה (ואף אושר בסל הבריאות 2015 בהתוויה זו) . המחקר שהופסק הוא למעשה הראשון שהראה יתרון הישדרותי בסרטן ריאה בטיפול עם תרופה אימונומודולטורית, מציינת חברת BMS בהודעתה. המידע הקליני המלא של המחקר יוצג בקרוב בכנס מדעי.  

במחקר השתתפו 272 מטופלים עם סרטן ריאות קשקשי שאינו של תאים קטנים (NSCLC)בשלב מתקדם או גרורתי בפרוטוקול פתוח תווית,  עם חלוקה אקראית לטיפול בניבולומאב 3 מ”ג/ק”ג הניתן בעירוי מידי שבועיים, או דוקטקסל 75 מ”ג למ”ר הניתן בעירוי מידי 3 שבועות.  

אנליסטים פרמצבטיים שהתייחסו לחדשות אלה העריכו שהתרופה עשויה לקבל אישור לשימוש בסרטן ריאה לפני סוף שנה זו. חברת BMS כבר הגישה בקשה לרישום לאינדיקציה זו הן בארה”ב והן באירופה, והיא כמובן תשתף את הרשויות במימצאי המחקר החדש.

בדיווח במדסקייפ מתייחסים גם לתכשיר נוסף מאותה קבוצת מדכאי בקרת המערכת החיסונית הנבדק לטיפול בסרטן ריאה – התכשיר pembrolizumab (שם מסחרי  Keytruda, של חברת  MSD , שגם הוא אושר בסל הבריאות בישראל ל-2015 למלנומה). ע”פ הדיווח החברה מעריכה שיאושר עוד באמצע 2015 להתוויה של סרטן ריאה, ותקדים את ניבולומאב בשוק האמריקאי.

הדיווחים של יעילות תרופות אלה בסרטן ריאה עוררו בכנסים המדעיים האחרונים התרגשות רבה והמומחים מאמינים שמדובר בגישה טיפולית המבשרת על עידן חדש בתחום הטיפול בסרטן ריאה, אחד מסוגי הסרטן הקטלניים ביותר.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה