Melanoma & BCC

טיפול בתרופה הניסיונית Lambrolizumab כנגד מלנומה מביא לשיעורי הישרדות של למעלה מ-80% לאחר שנה (Society for Melanoma Research)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך כנס מטעם ה-Society for Melanoma Research Congress בפילדלפיה, עולה כי שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר שנה אחת בחולים עם מלנומה מתקדמת ולא-נתיחה, שטופלו בתרופה הניסיונית MK-3475, עומדים על 81%.

החוקרים מסבירים כי מדובר במעכב החוסם את הבקרה החיסונית, נוגדן חד-שבטי המנטרל את חלבון PD-1 (Programmed Death), המצוי כיום במחקרים קליניים לטיפול במגוון מחלות ממאירות.

חציון ההישרדות הכולל עם טיפול ב-MK-3475 עדיין לא נקבע עם אף אחד משלושת המינונים שנבחנו ב-135 החולים עם מלנומה ומומחים מטעם חברת מרק הסבירו כי שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר שנה אחת הם די מרשימים, כאשר בד”כ שיעורי ההישרדות של חולים עם מלנומה מתקדמת עומדים על פחות מ-40% לאחר שנה אחת.

במחקר בשלב 1B, 36% מהחולים טופלו בעבר ב-Ipilimumab, 38% קיבלו טיפול כימותרפי קודם, 10% טופלו במעכבי BRAF ו-27% קיבלו טיפול אימונו תרפי אחר. החוקרים מדווחים על שיעורי תגובה אובייקטיבית העומדים כעת על 41% (כולל שיעורי תגובה מלאה של 9%). שיעור זה גבוה מעט יותר משיעור של 38% שהוצג מוקדם יותר השנה במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Clinical Oncology.

נתוני ההישרדות במחקר בשלב 1B עם טיפול ב-MK-3475 בחולי מלנומה דומים לנתונים ממחקר מוקדם של תכשיר אחר כנגד PD1, Nivolumab. במחקר בשלב 1 להערכת הטיפול ב-Nivolumab בחולי מלנומה, 61% מבין 50 החולים הזמינים שרדו לאחר שנה אחת.

הן MK-3475 והן Nivolumab נבחנים כיום למגוון גידולים אחרים, ולאחרונה הוצגו תוצאות מבטיחות בטיפול בסרטן ריאות.

במסגרת המחקר בשלב 1B מדווחים החוקרים כי 13% מהמשתתפים שטופלו ב-MK-3475 פיתחו תופעות לוואי בדרגה 3/4 על-רקע הטיפול התרופתי ו-9% הפסיקו בעקבות זאת את הטיפול. מרבית התופעות עקב הטיפול טופלו בהצלחה עם הפסקת הטיפול, טיפול תומך, ולעיתים טיפול בסטרואידים.

החוקרים מדווחים על מספר אירועים הקשורים לפעילות החיסונית. תת-פעילות של בלוטת התריס תועדה ב-8% מהחולים, פניאומוניטיס (דרגה 1/2) תועדה ב-5%, עליה באנזימי כבד (דרגה 3/4) תועדה ב-1%, אי-ספיקת כליות (דרגה 3) תועדה ב-1% וקוליטיס (דרגה 3/4) תועדה בחולה אחד (<1%). בחולה היחיד שמת במהלך המחקר לאחר סיבוכים עקב ברונכוסקופיה, עלה חשד לפניאומוניטיס בדרגה 2.

במונחים של תופעות לוואי בכל דרגה, החוקרים מדווחים על האירועים הבאים: עייפות (37%), גרד (26%), פריחה (22%), שלשולים (21%), כאבי מפרקים (17%), ויטיליגו (14%), כאבי ראש (13%), בחילות (12%), מיאלגיה (11%) ועליית AST (10%).

2013 Society for Melanoma Research (SMR) Congress

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה