Melanoma & BCC

עליה בסיכון למלנומה בגברים עם סרטן ערמונית (J Clin Oncol)

בגברים עם סרטן ערמונית נרשמה עליה משמעותית בסיכון למלנומה, כך עולה מניתוח תוצאות שני מחקרי עוקבה גדולים באנשי צוות רפואי, משנות השמונים של המאה הקודמת. החוקרים מצאו עליה של פי שתיים בסיכון למלנומה בנוכחות היסטוריה אישית של סרטן ערמונית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הורמוני סטרואידים, בעיקר אנדרוגנים, משחקים תפקיד חשוב בהתפתחות סרטן ערמונית. היסטוריה אישית של אקנה חמורה, סמן לפעילות אנדרוגנים מוגברת, נקשרה עם סיכון מוגבר לסרטן ערמונית, ומחקר שפורסם לאחרונה הציע כי במתבגרים עם אקנה חמורה קיים סיכון מוגבר למלנומה. מממצאים אלו עלה קשר אפשרי בין סרטן ערמונית ובין הסיכון למלנומה. במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים באופן פרוספקטיבי את הקשר בגברים בארצות הברית.

מדגם המחקר כלל כ-42,000 משתתפים במחקר HPFS (Health Professionals’ Follow-Up Study, משנים 1986-2010). הם אספו נתונים אודות אבחנה של סרטן ערמונית וממאירויות עוריות. הם ביקשו לאשר את הקשר בכ-18,000 משתתפים במחקר PHS (Physicians’ Health Study, שנים 1982-1998).

החוקרים זיהו 539 מקרי מלנומה במחקר HPFS. היסטוריה אישית של סרטן ערמונית לוותה בסיכון מוגבר למלנומה (יחס סיכון מתוקן של 1.83). למרות שזוהתה גם עליה שולית בסיכון לממאירויות עוריות שאינן מלנומה בנוכחות סרטן ערמונית (יחס סיכון של 1.08), ההבדל בהיקף הקשר בין מלנומה וממאירויות לא-עוריות היה משמעותי. החוקרים לא זיהו שינוי בסיכון למלנומה על-רקע היסטוריה אישית של ממאירויות אחרות. הקשר בין סרטן ערמונית ובין הסיכון להופעת מלנומה אושר במחקר PHS (יחס סיכון 2.17).

החוקרים מסכמים נתוני המחקר מעידים על קשר בין היסטוריה אישית של סרטן ערמונית ובין סיכון מוגבר למלנומה.

J Clin Oncol. Published online November 4, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה