Melanoma & BCC

הבדלים בין המינים בשיעורי ההישרדות של חולים עם מלנומה (J Clin Oncol)

בנשים עם מלנומה עורית ממוקמת בשלב I/II יתרון של 30% בתוצאות הכוללות בהשוואה לגברים עם ממאירות ודומה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

החוקרים מדווחים כי בנשים שיעורי ההישרדות גבוהים ב-30% והסיכון להופעת גרורות לקשריות הלימפה ולאיברים אחרים נמוך ב-30%. כאשר הם השוו את התוצאות אל מול מחקרים גדולים אחרים, הם מצאו הבדלים של 30% בין המינים, ולכן נראה כי בנשים יתרון ברור בהשוואה לגברים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את היתרון של נשים עם מלנומה עורית, על-בסיס נתונים מארבעה מחקרים בשלב 3, שנערכו בין השנים 1984-2005 וכללו כ2672 חולים עם מלנומה בשלב I/II 1274 גבירם ו-1398 נשים.

לאחר תקנון לגיל, עובי Breslow, אתר הגוף, התכייבות, דיסקציה של קשריות לימפה וטיפול, בנשים נרשם יתרון בכל הנוגע להישרדות הכוללת (יחס סיכון של 0.70), הישרדות ספציפית על-רקע המחלה (יחס סיכון של 0.74), זמן עד לגרורות לקשריות לימפה (יחס סיכון מתוקן של 0.70) וזמן עד לגרורות מרוחקות (יחס סיכון מתוקן של 0.69). הממצאים להבדלים בין המינים בשיעורי ההישרדות מצטרפים לנתונים שפורסמו לאחרונה בנושא.

היתרון בנשים היה עקבי בכל תת הקבוצות הפרוגנוסטיות (למעט מלנומה בראש וצוואר) והן בנשים לפני מנופאוזה ובנשים לאחר מנופאוזה (לאור זאת, לא סביר כי הורמוני המין אחראיים להבדלים בין המינים).

החוקרים מאמינים כי זיהוי הגורם להבדלים בין המינים בחולי מלנומה עשוי לסייע בטיפול בממאירות.

בשלב זה , עדיין מוקדם לקבוע אם יש מקום לטפל באופן שונה בגברים ובנשים, ראשית יש לזהות את הגורם להבדלים הללו. עם זאת, על רופאים לזכור כי כל גבר חולה מצוי בסיכון מוגבר לשלוח גרורות ולתמותה עקב מלנומה.

J Clin Oncol. Published online April 30, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה