Melanoma & BCC

האם יש מקום למתן Vemurafenib לטיפול במלנומה בשלב מוקדם? (J Clin Oncol)

יש להימנע ממתן Vemurafenib (Zelboraf) מעבר להתוויות המקובלות לחולים מסוימים עם מלנומה, כך כותבים קבוצה של אונקולוגים במאמר מערכת שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology.

המומחים כותבים כי תרופה חדשה זו ומעכבי RAF אחרים עשויים, באופן תיאורטי, לגרום להתפתחות ממאירויות נוספות עם הזמן.

Vemurafenib אושרה ע”י ה-FDA לטיפול במלנומה גרורתית בחולים עם מוטאציות BRAF, עם יעילות גבוהה. כתוצאה מכך, רופאים רבים מתפתחים לנסות את הטיפול בחולים עם מלנומה בשלב-מוקדם, עם מוטאצית BRAF, בעיקר בחולים בסיכון גבוה לאחר התערבות ניתוחית.

התפתחות ממאירויות נוספות הינה חשש אפשרי בחולים עם מלנומה בשלב מוקדם, הצפויים לתוחלת חיים ארוכה יותר מהחולים האופייניים עם מלנומה גרורתית (9-12 חודשים).

מעניין לציין כי הממאירויות הנוספות אינן Keratoacanthoma או SCC (Squamous Cell Carcinoma) עורית, שצוינו כתופעות לוואי במחקרים קליניים להערכת Vemurafenib. כותבי מאמר המערכת אינם מוטרדים במיוחד משתי ממאירויות עוריות אלו, המתפתחות בעד שליש מהמטופלים ב- Vemurafenib. במקום זאת, קיים חשש תיאורטי מפני גידולים באתרים אחרים בגוף.

עדיין לא ברור אם Vemurafenib או מעכבי RAF אחרים יעודדו גדילה של גידולים רדומים עם מוטאציית RAS בריאה, בלבלב או באתרים אחרים. הכותבים מסבירים כי יש עדויות לפיהן Vemurafenib מעודד התרבות-יתר של תאי סרטן רדומים עם מוטאציות RAS.

J Clin Oncol. Published online November 7, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה