Melanoma & BCC

גישה חדשה להארכת ההישרדות של חולי מלנומה עם גרורות לכבד (מתוך כנס European Multidisciplinary Cancer Congress)

בכנס מטעם ה-European Multidisciplinary Cancer Congress הציגו חוקרים תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי זילוח כבדי מילעורי (Percutaneous Hepatic Perfusion) מביא להארכת ההישרדות ללא-התקדמות בחולי מלנומה עם גרורות לכבד.

החוקרים מסבירים כי מלנומה של העין או הענביה שולחת לעיתים קרובות גרורות לכבד; במקרים אלו, הפרוגנוזה גרועה. 50-60% מהחולים צפויים להישנות, וחציון ההישרדות בחולים אלו עומד על 2-7 חודשים. כ-10% מהחולים צפויים לשרוד לאחר שנה אחת.

עם זאת, בקבוצת החולים שטופלו בזילוח כבדי מילעורי עם Melphalan, ההישרדות ללא-התקדמות עמדה על 6.1 חודשים; באלו שקיבלו את הטיפול החליפי הטוב ביותר (קבוצת ביקורת), מדובר היה בהישרדות של 1.6 חודשים.

מתן טיפול במינון גבוה באמצעות גישות הטיפול המקומיות עשוי להגדיל את היעילות של תרופות דוגמת Melphalan, לה שימוש מוגבל כטיפול סיסטמי בממאירויות אלו. זהו המחקר הראשון בשלב 3 להערכת זילוח כבדי מילעורי בחולים עם מלנומה עם גרורות לכבד, ונראה כי שיעורי התגובה ושיעורי ההישרדות ללא-התקדמות היו טובים יותר משמעותית, לכן מדובר באפשרות טיפול חדשה בחולים אלו.

עם זאת, לא נרשם הבדל מובהק בהישרדות הכוללת, בין שתי קבוצות הטיפול. שיעורי ההישרדות לאחר שנה אחת עמדו על 29% בקבוצת ההתערבות ו-26% בקבוצת הביקורת.

מדגם המחקר כלל 183 חולים עם מלנומה של הענביה, שחולקו באקראי לזילוח כבדי מילעורי או טיפול חליפי מקסימאלי. החולים טופלו ב-Melphalan במינון 3 מ”ג לק”ג ממשקל הגוף האידיאלי, שניתן לעורק הכבד במהלך 30 דקות.

סוג הטיפול החליפי נקבע ע”י הרופא המטפל, וכלל Interleukin 2, Ipilimumab, כימו-אמבוליזציה עורקית, כימותרפיה סיסטמית או השתתפות במחקר קליני.

התוצא העיקרי של המחקר היה הישרדות ללא-התקדמות כבדית. יעדי סיום משניים כללו את שיעורי התגובה הכוללים, הישרדות ללא-התקדמות והישרדות כוללת.

החוקרים מדווחים כי שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות היו טובים יותר משמעותית בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת (8.1 חודשים לעומת 1.6 חודשים, HR=0.34, p<0.0001), עם הבדל של 6.5 חודשים בחציון.

ההישרדות הכוללת עמדה על 11.4 חודשים בקבוצת ההתערבות ו-9.9 חודשים בקבוצת הביקורת. החוקרים מציינים כי בחולים שחצו לקבוצה המקבילה התוצאות היו טובות, למרות שהיו החולים ביותר במדגם, ושרדו בממוצע במשך 9.2 חודשים ללא גרורות לכבד ו-6.5 חודשים ללא התקדמות כוללת של המחלה.

                

תופעות לוואי היו חמורות יותר בחולים בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לחולים בקבוצת הביקורת. עם זאת, הן חלפו לרוב בתוך זמן קצר.

מומחים בתחום הוסיפו כי בחולים עם מלנומה של הענביה וגרורות לכבד התוצאות לרוב גרועות מאוד, ומכאן החשיבות של המחקר הנוכחי.

2011 European Multidisciplinary Cancer Congress

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה