Melanoma & BCC

הערכת היעילות של טיפולי לייזר בנגעים מלנוציטיים מולדים (The British Journal of Dermatology)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת British Journal of Dermatology עולה כי בהשוואה לנגעים מלנוציטיים מולדים מקולאריים, נגעים פטמתיים מגיבים מעט טוב יותר לטיפולי לייזר. נגעים מלנוציטיים מולדים בגפיים אינם מגיבים היטב לטיפול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הטיפול בנגעים מלנוציטיים מולדים עשוי להיות מאתגר. במחקר הנוכחי הם ביקשו להעריך את תוצאות הטיפול ב-55 נגעים מלנוציטיים מולדים עם לייזר ספציפי-פיגמנט ולייזר פחמן דו-חמצני.

החולים טופלו במרווחים של שלושה חודשים עד להיעלמות מלאה של הנגעים. תגובה קלינית 3-6 חודשים לאחר הטיפול האחרון דורגה כגרועה (<50%), טובה (50-75%) או מצוינת (75%<).

36 מבין 55 הנגעים היו מקולאריים ו-19 היו פטמתיים. 27 נגעים היו באזור הראש והצוואר. באשר ל נגעים מלנוציטיים מולדים מקולאריים, התוצאות היו טובות יותר עם נגעים באזור הגו. הצטלקויות וחיוורון זוהו בשלושה נגעים מלנוציטיים מולדים בגפיים התחתונות, שטופלו באמצעות לייזר פחמן דו-חמצני. השיפור הגדול ביותר תועד עם נגעים מלנוציטיים מולדים פטמתיים באזור הראש והצוואר. לא תועד ערך מוסף לטיפולי לייזר ספציפי פיגמנט. הישנות פיגמנטציה תועדה ב-6% מהנגעים המקולאריים ו-21% מהנגעים הפטמתיים. הישנות פיגמנטציה מלאה או חלקית תועדה ב-46% מהחולים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מממצאי המחקר עולה כי בהשוואה לנגעים מלנוציטיים מולדים מקולאריים, נגעים פטמתיים מגיבים מעט טוב יותר לטיפולי לייזר. נגעים מלנוציטיים מולדים בגפיים אינם מגיבים היטב לטיפול.  הם מוסיפים כי לייזרים ספציפיים-פיגמנט אינם מבהירים נגעים מלנוציטיים מולדים פטמתיים. תופעות לוואי עשויות להופיע עם לייזר פחמן דו-חמצני לטיפול בנגעים מלנוציטיים מקולאריים בגפיים תחתונות.

The British Journal of Dermatology. 2011;164(5):1037-1042

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה