Melanoma & BCC

האם עור כהה מגן מפני מלנומה? (Arch Dermatol)

מחקר חדש הדגים עליה בשכיחות מלנומה בקבוצות מסוימות של תושבי פלורידה בעלי עור כהה. בעקבת זאת, טוענים החוקרים כי לממצאי המחקר חשיבות רבה, מאחר שמהם עולה כי עור כהה בפני עצמו אינו מונע התפתחות סרטן העור.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מלנומה נותרה ממאירות נדירה בשחורים והיספאנים, בהשוואה ללבנים, וזו הסיבה שעיקר המאמצים למניעת מלנומה מכוונים לבהירי עור.

לדוגמא, בשנת 2004, כ-26 מקרים של מלנומה אובחנו עבור כל 100,000 איש בשנה בקרב לבנים בארה”ב, זאת בהשוואה לארבעה מקרים בקרב היספאנים ומקרה אחד בקרב שחורים לא-היספאנים. עם זאת, חולי מלנומה לא-לבנים מאובחנים בשלב מאוחר יותר, ולכן למעשה בסיכון מוגבר לתמותה עקב המחלה.

במטרה לקבוע אם מגמות היארעות מלנומה בפלורידה שונות מהמגמה בכלל ארה”ב, החוקרים השוו את הנתונים מ-Florida Cancer Data System ומנתוני SEER (Surveillance, Epidemiology and End Results) בין 1992 ועד 2004.

בסה”כ, החוקרים אספו נתונים אודות 109,633 חולים עם מלנומה פולשנית: 73,206 מ-SEER ו-36,427 ממאגר פלורידה.

מהנתונים עולה כי בגברים היספאנים המתגוררים בפלורידה סיכון גבוה ב-20% לפתח מלנומה, בהשוואה להיספאנים ברחבי ארה”ב. שיעורי המלנומה עלו באותו קצב כ-3% בשנה בדומה למצב בלבנים ברחבי היבשת.

מצד שני, בנשים היספאניות בפלורידה תועד סיכון נמוך ב-30% לפתח מלנומה, בהשוואה לנשים היספאניות במאגר הנתונים הארצי. שיעורי המלנומה בקרב נשים שחורות לא-היספאניות היו גבוהים ב-60% בקרב תושבי פלורידה, בהשוואה לכלל אוכלוסיית ארה”ב. לגברים שחורים בפלורידה הסיכון למלנומה דומה לזה של גברים שחורים ברחבי ארה”ב. בלבנים המתגוררים בפלורידה תועד למעשה שיעור נמוך יותר של מלנומה, בהשוואה ללבנים ברחבי ארה”ב.

החוקרים מציינים כי בפלורידה אוכלוסיה מגוונת של היספאנים, עם שכיחות גבוהה של קובנים בעלי עור בהיר יחסית; עובדה זו עשויה לסייע בהבנת השיעור הגבוה של מלנומה בקרב גברים היספאנים במדינה.

החוקרים קוראים להגביר את המודעות ותשומת הלב לסיכון למלנומה במטופלים לא-לבנים, ולהדגיש כי עור כהה אינה מונע התפתחות מלנומה.

Arch Dermatol 2010;146:741-746

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה