Melanoma & BCC

השימוש בסכין גאמא להצלת הראיה בחולים עם מלנומה גמיתית

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של Association for Research in Vision and Opththalmology (ARVO) עולה כי Stereotactic Radiosurgery הציל את עיניהם של 55 מתוך 60 חולי מלנומה גמיתית (Uveal Melanoma) בין השנים 1994-2004. החוקרים מצאו כי Stereotactic Radiosurgery לא רק הורג את הגידול, אלא מאפשר גם להציל את הראיה.

לדברי החוקרים, הם הצליחו להציל את הראיה ב-90% מהעיניים בהם טיפלו בשיטה זו. פרט לטיפוח Stereotactic Radiosurgery, אפשרויות הטיפול הנוספות כללו Enucleation, Thermal Ablation ופרוצדורות אחרות.

ההתעניינות בטיפול בסכין גאמא למיקוד אנרגיית ההקרנות בגידול, במטרה לחסלו, הולכת וגדלה. החוקרים טוענים כי סיכויי ההישרדות לחמש שנים גבוהים מ-80% במרבית המטופלים. הם הצליחו להציל את העיניים ב-91.6% מהמקרים.

5 עיניים הוסרו בעקבות חדירה של הגידול. 10 חולים נפטרן במהלך עשר שנות המחקר, כולל 6 שנכנעו לגרורות של הגידול.

השימוש בסכין גאמא הולך ומתרחב בתחום ניתוחי עיניים. בכנס ARVA הוצגה גם עבודה מוקדמת שהראתה יכולת מרשימה של טיפול באמצעות סכין גאמא לשמור על העין ולחסל את הגידול.

סכין גאמא היא כלי המאפשר לכירורגים לנתח ללא סקלפל, ולמזער את הנזק לרקמה בריאה, ולשמור על תפקוד רב ככל הניתן. הניתוח ממקד 201 קרניים של קובלט-60 לאזור מדויק של הגידול. בטיפול בעיניים, סיבים של 2 תפרים קושרים את שרירי העין ומקבעים אותם בזמן הניתוח. הסיבים מקובעים בכדי לאפשר הקרנה באופן ממוקד.

סכיון גאמא פותחה לראשונה בכדי לאפשר לכירורגים לבצע ניתוחי מוח עדינים, ללא צורך בפתיחת הגולגולת, וכך מנעו את הסיבוכים המאוחרים וכן צמצמו את מספר ימי האישפוז בבית החולים.

לסיכום, נראה כי הפרוצדורה עדיפה על שיטות אלטרנטיביות לטיפול בגידולים בעין.

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה