Melanoma & BCC

דיווחים על אפשרות טיפול חדשה בחולים הסובלים ממלנומה גרורתית

מחקר שפורסם לאחרונה מעלה תקווה חדשה חולים הסובלים ממלנומה גרורתית (MM). המחקר מעיד כי נראה ששילוב של paclitaxel ו-carboplatin (או PC) יעיל בטיפול ב-MM כאשר הטיפולים המסורתיים נכשלים.

החוקר הראשי, ד”ר Rao, מסביר כי מלנומה היא אחד מסוגי הסרטן ההופכים שכיחים יותר במהלך העשורים האחרונים, וכאשר היא הופכת גרורתית קיימות מעט מאוד אפשרויות טיפול. הוא מוסיף כי המחקר מקדם אפשרות של שיפור הטיפול במחלה וכי החוקרים מקווים להמשיך ולגלות אפשרויות טיפול שיאריכו את חיי החולים וישפרו את איכותם. כמעט במחצית מהחולים שהשתתפו במחקר הנוכחי הופיע שיפור קליני במצב המחלה היציבה (19%) או ירידה בגודל הגידול (26%).

ארגון הסרטן הלאומי בארצות-הברית מדווח על עליה בשיעור של 2.4% בשכיחות המלנומה בין השנים 1992-2002. מקרים חדשים מאובחנים בכ-60,000 אנשים בכל שנה בארצות-הברית, וכמעט 8,000 מהם נפטרים בשל מלנומה גרורתית. החוקרים החליטו לנסות לפתח טיפולים יעילים יותר משום שרוב הטיפולים הקיימים כיום מאטים את המחלה, אך אינם מרפאים אותה.

החוקרים בדקו את הרשומות הרפואיות של 31 חולי MM שטופלו באמצעות שילוב PC בין מרץ 2003 לבין ינואר 2005. חולים אלה קיבלו בעבר בממוצע כ-2 טיפולים שכשלו, כולל חיסונים/אימונותרפיה. חשוב לציין כי החוקרים גילו ששילוב זה העלה תועלת אפילו בחולים שבהם נכשל הטיפול באמצעות temozolomide (התרופה הכמותרפית השכיחה ביותר בשימוש כיום לטיפול במלנומה).

המידע נאסף מתוך רשומות רפואיות של חולים שטופלו בעבר ולא היה חלק מתוכנית הטיפולים במחקר, ולכן ניתנו טיפולי ה-PC בלוח זמנים ובמינונים שונים. אולם, החוקרים מאמינים כי שימוש בתרופות על בסיס שבועי (בהשוואה למתן טיפול אחד פעם בשלושה שבועות) ישפר את סבילות הטיפול, ולכן מעדיפים החוקרים את האפשרות הזו.

מחקרים עכשוויים אחרים מארצות-הברית ובגרמניה, שבחנו טיפולים משולבים הכוללים את ב-PC, מעידים כי קיימת תועלת קלינית במתן טיפול משולב זה. בשילוב עם התוצאות הנוכחיות, החוקרים מאמינים כי שילוב ה-PC מעלה יתרון אמיתי, במיוחד בקרב חולים שעלו בהם תוצאות ירודות במתן אפשרויות הטיפול האחרות.

אולם, מחקר זה הינו מחקר רטרוספקטיבי, מציין ד”ר Rao, ויש צורך במחקרים נוספים בכדי להבין לחלוטין את השפעת השילוב התרופתי הזה על הישרדותם של חולים הסובלים ממלנומה גרורתית. הוא מוסיף כי כמה מחקרים נוספים המשתמשים בשילוב תרופתי זה מתוכננים כעת.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה