Melanoma & BCC

תוצאות קליניות וסקירה פתולוגית בילדים חולי מלנומה (Br J Dermatol)

סקירה שפורסמה לאחרונה בוחנת את התוצאה הקלינית ואת המאפיינים הפתלוגיים במקרים של מלנומה שאובחנה בילדים עד גיל 15 שנים.

מלנומה ממאירה בגיל הילדות הינה נדירה ולכן קיים מחסור בספרות מקצועית המתארת את הקריטריונים הפתולוגיים של המחלה ומכילה מידע שהתקבל ממעקב אחר החולים. מטרת המחקר הנוכחי הינה לסקור מקרים של מלנומה בילדים שאובחנו במערב סקוטלנד בין השנים 1979-2002.

במחקר נכללו 20 מקרים שבהם אובחנה מלנומה לפני גיל 15 שנים. מידע פתולוגי התקבל ב-13 מתוך 220 המקרים ואילו מידע מעקב עדכני נמצא בכל 20 המקרים. 3 רופאים המתמחים בפתולוגיה, שלא נתנו את האבחנה הראשונית, סקרו את הממצאים, באופן סמוי לגבי התוצאה בכל אחד מהחולים.

התאמה באבחון בין 3 הרופאים המומחים התקבלה ב-12 מתוך 13 המקרים שנסקרו. 8 מתוך 13 מקרים אלו הוגדרו כ-unusual naevi ולא כמלנומה. ילד אחד נפטר כתוצאה מהמלנומה וכל 3 הרואפים המומחים הסכימו עם האיבחון הפתולוגי הראשון שקיבל. בחולה אחד הופיעו גרורות בבלוטות, אך הוא עדיין חי ואיננו חולה כעבור 12 שנים. ביתר 18 המקרים לא התרחשה הישנות מאז הניתוח הראשון לפני 2-21 שנים.

החוקרים מסיקים כי יתרן שקיימת נטיה לאיבחון ביתר של מלנומה בילדות. הם ממליצים על שיתוף פעולה בין הרופא והמומחה לפתולוגיה ועל היוועצות בפאנל של מומחים לפתולוגיה לפני מתן האבחנה במקרים אלה.

Br J Dermatol. 2005 Jun;152(6):1321-3.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה