Melanoma & BCC

שימוש ב-docetaxel ו-vinorelbine יחד עם GM-CSF מתאים לטיפול במלנומה ממאירה (Oncology)

ממצאיו של מחקר מעידים כי שימוש במרשם משולב נמצא מתאים לטיפול במקרים של מלנומה גרורתית או מתקדמת.

בחולים הסובלים ממלנומה אזורית או גרורתית מתקבלת פרגנוזה רעה, כששיעורי התמותה הצפוים בתוך 5 שנים עומדים על 50%-100%. התועלת העולה ממרשמי הכמותרפיה הנוכחיים מוגבלת בחולים אלה, וקיים צורך בגילוי טיפולים יעילים יותר ורעילים פחות.

במחקר זה נבדק השימוש ב-docetaxel (הוא Taxotere), ב-vinorelbine (הוא Navelbine), ובפקטור המעודד יצירת מושבות של גרנולוציטים-מקרופאגים ([GM-CSF, sargramostim [Leukine), מרשם הקרוי מרשם ה-DVS, בחולים הסובלים ממלנומה משלב IV.

8 חולים טופלו לאחר קבלת ביו-כמותרפיה קודמת ו-2 חולים טופלו בפעם הראשונה. מרשם ה-DVS מורכב מ-docetaxel במינון של 40mg/m2 i.v במהלך שעה אחת, vinorelbine במינון של 30mg/m2 i.v במהלך 6-10 דקות בכל 14 ימים, ומ-GM-CSF במינון של 250mg/m2SC בימים 2-12 לטיפול.

לא דווח על תופעות רעילות מדרגה 3 או 4 בחולים. ב-5 מתוך 10 החולים הופיעה תגובה חלקית (שיעור של 50%). משך הזמן עד להופעת התקדמות ב-10 הנבדקים נע בין חודשיים לבין תקופה ארוכה מ-26 חודשים (בממוצע 8 חודשים).

החוקרים מסכמים כי מרשם ה-DVS פעל כטיפול במלנומה מתקדמת בחולים שטופלו בעבר ובחולים שטרם טופלו. כעת הם מתכננים ביצוע מחקר גדול יותר על-מנת לתמות בממצאי המחקר בנוגע לפעילות הטיפול בחולים הסובלים ממלנה משלב IV.

Oncology (Williston Park). 2005 Apr;19(4 Suppl 2):19-22.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה