איגוד הקנדים לחקר התקשורת The Canadian Media Research Consortium פרסם דו”ח שלישי המראה כי עם העליה בפופולריות של רשתות חברתיות, הקנדים משנים את דרכם להשיג מידע ומשנים גם את מקור המידע שלהם.
הדו”ח מצביע על שינוי ההרגלים ומראה איך הרשתות החברתיות משפיעות על איך משיג הקנדי חדשות וגם מראה שהרבה מהגולשים מצפים לקבל את החדשות מסוננות על ידי קרובים ומכרים ולא לקבלן ישירות מעיתונאים מומחים.
אמנם רבים מהנשאלים עדיין מעריכים עתונות מודפסת ותקשורת משודרת כמקור חדשות, אך 36% מהנשאלים השיבו שהם מעריכים את הרשת החברתית באותה מידת חשיבות. אם מסתכלים על הדור הצעיר הרי שם יש קפיצה ל -61% המעריכים את הרשת החברתית כמקור אמין.
בקנדה 18 מיליון גולשים מחוברים לפייסבוק. יותר משני שליש מהמשתמשים ברשתות חברתיות מעריכים אותן כמקור מידע טוב וכדרך להישאר מעודכן במה שמתרחש. ויתרה מזאת הם מעריכים את הרשת החברתית כמקור טוב יותר ורחב יותר למידע בהשוואה לתקשורת המסורתית.
אין ספק שלרשתות כמו פייסבוק, טויטר ואחרות, השלכה דרמטית על הגישה ועל הצריכה של מידע וחדשות וזה מתחיל לפעול גם ברשתות החברתיות בנושאי בריאות כמו השמנה, סוכרת או מחלות לב ראו למשל את כמוני או את רשת הסוכרת TuDiabetes.
The CMRC report
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!