Lymphomas

תוצאות חיוביות למשלב Mosunetuzumab עם Polatuzumab Vedotin בחולים צעירים או מבוגרים עם DLBCL (מתוך כנס ה-ASH)

משלב Mosunetuzumab עם Polatuzumab Vedotin הוכח כיעיל בחולים עם לימפומה מסוג DLBCL (או Diffuse Large B Cell Lymphoma) מתחת לגיל 65 או מעל גיל 65 שנים, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ASH (או American Society of Hematology).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי DLBCL נפוץ בעיקר בקשישים, בהם לעיתים קרובות אפשרויות הטיפול מוגבלות במקרים של מחלה עמידה או חוזרת, לאור מחלות רקע ומצב תפקודי ירוד. כעת הם בחנו את תוצאות משלב Mosunetuzumab עם Polatuzumab Vedotin בצעירים ובקשישים.

החולים טופלו ב-Polatuzumab Vedotin, תצמיד נוגדן-תרופה המכוון כנגד CD79b, אחת לשלושה שבועות למשך שישה מחזורים, בנוסף ל-Mosunetuzumab, נוגדן חד-שבטי המכוון כנגד CD20/CD3, אשר ניתן בין 8 ו-17 מחזורים.

מאפייני הבסיס בניתוח לפי תתי-קבוצות של המחקר בשלב 1b/II היו דומים בשתי הקבוצות, אם כי בחולים צעירים יותר היו רמזים למחלה מתקדמת יותר עם רמות גבוהות יותר של LDH ומספר רב יותר של קווי טיפול קודמים.

תוצאי הסיום העיקריים כללו את היעילות והבטיחות של הטיפול המשולב.

מהנתונים עולה כי שיעורי התגובה הכוללים עמדו על 54% בחולים מתחת לגיל 65 ועל 72% בחולים מבוגרים יותר. החוקרים מדווחים כי המספרים היו דומים בתתי-קבוצות של חולם שקיבלו בעבר טיפול CAR-T.  לאור הבדלים במספר קווי הטיפול הקודמים שניתנו לחולים, החוקרים בחנו את שיעורי התגובה גם לפי מדד זה ומצאו שיעורי תגובה נמוכים יותר מספרית בקרב חולים צעירים יותר עם חשיפה למספר גדול יותר של קווי טיפול, אך בסיכומו של דבר המשלב הוכח כיעיל בכל תתי הקבוצות שנבחנו.

ממצאי המחקר תומכים ביעילות של משלב Mosunetuzumab עם Polatuzumab Vedotin בחולים עם DLBCL בקבוצות גיל שונות.

מתוך כנס ה-ASH

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה