Lymphomas

פיתוח חדש של מבטרה הניתן תת-עורית ומקצר משמעותית את משך המתן אושר באירופה לטיפול בלימפומה מסוג שאינו הודג’קין (הודעת רוש)

הודעת חברת רוש

חברת רוש הודיעה היום שפיתוח חדש של מבטרה (ריטוקסימב) המיועד למתן תת-עורי אושר על ידי הוועדה האירופית, לטיפול בלימפומה פוליקולרית ובלימפומה דיפוזית של תאיB גדולים (DLBCL). זהו האישור האירופאי השני שמוענק למתן תת-עורי של מוצר אונקולוגי של חברת רוש, לאחר אישור הרספטין במתן תת-עורי בספטמבר 2013.

“כחלק מהמשימה שלנו לשיפור חיי המטופלים, אנו מרוצים מכך שמבטרה במתן תת-עורי אושרה עבור מטופלים עם סוגים נפוצים של לימפומה מסוג שאינו הודג’קין”, אמרה סנדרה הורנינג, מנהלת רפואית בכירה בחטיבה לפיתוח מוצרים גלובליים.

“אנו מאמינים שמתן התרופה המהיר, של חמש דקות בלבד, ישפר באופן משמעותי את חוויית הטיפול למטופלים ולצוות הרפואי, זאת בהשוואה למבטרה הניתנת בעירוי תןך ורידי שאורכו כשעתיים וחצי”.

האישור האירופאי מבוסס בעיקר על מידע מהמחקר המרכזי SABRINA, אשר פורסם לאחרונה ב-The Lancet Oncology.

רוש מתכננת להתחיל בהשקת המוצר במספר מדינות אירופאיות במהלך 2014.

בהודעתה מוסיפה רוש פרטים נוספים על מבטרה:  

מבטרה היא נוגדן חד שבטי הנקשר לחלבון מסויים אנטיגן CD20, על פני תאי B תקינים וממאירים. כתוצאה מכך היא מגייסת את מנגנוני ההגנה הט?בעיים של הגוף כדי לתקוף ולהרוג את תאי B. הודות לכך שלתאי האב במח העצם, מהם נוצרים תאי B אין CD20 , מתאפשרת התחדשות של תאי B בריאים וחזרה לרמות תקינות תוך מספר חודשים לאחר הטיפול.

מבטרה שפותחה ע”י חברת Biogen Idec, אושרה לראשונה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) בשנת 1997, לטיפול בהישנות של לימפומה שאינה הודג’קין מהסוג האיטי והייתה התרופה הראשונה לטיפול בסרטן שאושרה על ידי ה FDA. מבטרה אושרה באירופה ביוני 1998, ומאז ניתנה ליותר מ-2.7 מיליון מטופלים עם סוגים שונים של סרטן הדם. היעילות והבטיחות של מבטרה תועדו במשך יותר מ-15 שנה ביותר מ-300 מחקרים קליניים מפאזה שנייה ושלישית. מבטרה אושרה לטיפול בסוגים של לימפומה מסוג שאינו הודג’קין ולוקמיה לימפוציטית כרונית (Chronic Lymphocytic Leukemia- CLL). השימוש במבטרה ממשיך להיחקר במחלות נוספות, בהם מאמינים שלתאים בעלי CD-20 יש תפקיד מרכזי.

מבטרה ידועה כריטוקסאן בארה”ב, ביפן ובקנדה. חברת Genentech, חברה בקבוצת רוש, וחברת Biogen Idec, שיתפו פעולה במקרה של ריטוקסאן בארה”ב. חברת רוש משווקת את מבטרה בשאר מדינות העולם, למעט יפן, שם מבטרה משווקת באופן משותף על ידי החברות Chugai ו Zenyaku Kogyo Co.Ltd..

לימפומה מסוג שאינו הודג’קין (NHL)

קיימים שני סוגים עיקריים של לימפומה: לימפומה מסוג הודג’קין ולימפומה מסוג שאינו הודג’קין. לימפומה מסוג שאינו הודג’קין מהווה כ-85% מכלל המקרים המאובחנים של לימפומה ובשנת 2012 גרמה לכ-200,000 מקרי מוות ברחבי העולם.

תפקידה של מערכת הלימפה (המורכבת מצינורות לימפה, קשריות לימפה ואיברים לימפטיים), לשמור על איזון רמות הנוזלים בגוף ולהגן על הגוף מפני התפשטות זיהומים. לימפומה היא סרטן של מערכת הלימפה אשר מתפתח כאשר תאי דם לבנים (בדרך כלל לימפוציטים מסוג B ) בנוזל הלימפטי הופכים לסרטניים ומתחילים להתרבות ולהצטבר בקשריות הלימפה או ברקמות לימפתיות כמו הטחול. חלק מתאים אלו משתחררים לזרם הדם מתפשטים בגוף, ומפריעים לתהליכי הייצור של תאי דם בריאים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה