Lymphomas

Gemcitabine יעיל כטיפול קו ראשון ללימפומה עורית של תאי T (מתוך Cancer)

שלושה רבעים מהחולים עם לימפומה תאי T עורית (CTCL) מגיבים לטיפול ב-gemcitabine (או Gemzar), על פי תוצאות מחקר שלב II.

Gemcitabine הוא אנטימטבוליט פירידין עם פעילות גבוהה ורעילות מתקבלת לטיפול בחולים עם CTCL, ציינו החוקרים בגיליון דצמבר של Cancer

בהתבסס על הצלחה זו, בדקו החוקרים יעילות התרופה בחולים עם CTCL מתקדם שלא טופלו בעבר (n = 10) או טופלו רק ב-PUVA או רדיותרפיה מקומית או שניהם (n = 22).

מתוך 32 החולים, ל-26 היה mycosis fungoides, ל-5 היתה לימפומה פריפרית, לא ספציפית עם מעורבות עורית בלעדית, ורק לאחד היה תסמונת Sezary. הטיפול היה בין 2002 ל-2004 עם 1200 מ”ג/מ/יום gemcitabine ביומים 1,8 ו-15 של מחזור בין 28 ימים ל-6 מחזורים סה”כ.

החוקרים דיווחו כי אחוז התגובה המלאה היה 22% ואחוז תגובה חלקית היה 53%. שרידות ממוצעת ללא מחלה היתה 10 חודשים, ושרידות כללית ממוצעת היתה 19 חודשים.

הטיפול היה סביל. היו שני מקרים של רעילות בדרגה 4 עם טרומבוציטופניה ומקרה אחד של רעילות כבדית. לא היו דיווחים על בחילות והקאות או רעילות כלייתית או לבבית.

ל-Gemcitabine פרופיל רעילות מתון ומתן נוח ההופכים אותו לתרופה נוחה לשימוש, סיכמו החוקרים. יש צורך במחקרים נוספים הבודקים את השימוש בתרופה בשילוב עם כמותרפיה או תרופות אחרות בחולי CTCL במצב מתקדם שלא טופלו.

לידיעה במדסקייפ

Cancer 2005;104:2437-2441.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה