Lung Cancer

תוצאות מאכזבות למשלב Vibostolimab עם Pembrolizumab כנגד סרטן ריאות (מתוך הודעת חברת Merck)

מחקר אקראי בשלב 3 שנועד להשוות שני משלבי טיפול קו-ראשון כנגד סרטן ריאות הופסק בשלב מוקדם לאחר ניתוח ביניים שלא הדגים כל תועלת הישרדותית והצביע על רעילות גבוהה יותר עם התכשיר הניסיוני Vibostolimab.

מחקר KeyVibe-008 הינו מחקר כפל-סמיות שכלל 460 חולים עם סרטן ריאות מסוג SCLC (או Small Cell Lung Cancer) בשלב נרחב. במסגרת המחקר חולקו מחצית מהמשתתפים למשלב קבוע של Vibostolimab – נוגדן ניסיוני כנגד TIGIT (או T-cell Immunoglobulin & ITM domain) – עם Pembrolizumab (קיטרודה), נוגדן כנגד PD-1. החולים קיבלו את התכשירים בשילוב עם Etoposide וטיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום למשך כ-12 שבועות, לאחר מכן ניתנו מחזורי טיפול נוספים של Vibostolimab ו-Pembrolizumab במינון קבוע.

המחצית השניה של המשתתפים במחקר טופלו ב-Atezolizumab (טיסנטריק) בשילוב עם Etoposide וטיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום למשך כ-12 שבועות, לאר מכן ניתנו מחזורי טיפול נוספים ב-Atezolizumab.

התוצא העיקרי היה ההישרדות הכוללת. תוצאים משניים כללו את ההישרדות ללא-התקדמות מחלה, שיעורי תגובה אובייקטיבית ומשך תגובה לטיפול.

מניתוח מתוכנן מראש של הנתונים עלה כי תוצאות ההישרדות הכוללת ענו על הקריטריונים שהוגדרו מראש להעדר תועלת של הטיפול המשולב. החוקרים דיווחו עוד על שיעור גבוה יותר של אירועים חריגים ותופעות לוואי על-רקע חיסוני בזרוע הטיפול ב- Vibostolimab עם Pembrolizumab.

החוקרים קיבלו הודעה כי על החולים להפסיק את הטיפול במשלב Vibostolimab עם Pembrolizumab ולהציע להם אפשרות לקבל את הטיפול ב-Atezolizumab.

לסיכום, המחקר האקראי בשלב 3 שבחן את שני משלבי הטיפול כקו-טיפול ראשון כנגד סרטן ריאות הופסק בשלב מוקדם לאחר ניתוח ביניים שלא הדגים תועלת הישרדותית והצביע על רעילות חמורה יותר עם הטיפול הניסיוני.

מתוך הודעת חברת Merck

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה