Lung Cancer

טיפול ב-Sunitinib משפר שיעורי הישרדות ללא-התקדמות בחולים עם SCLC (מתןך J Clin Oncol.)

למרות שטיפול מכוון זכה להצלחה רבה בטיפול בחולים עם ממאירויות מסוג NSCLC (Non-Small Cell-Lung Cancer), שעד כה לא תוארו יעורי הצלחה דומים בחולים עם ממאירות מסוג SCLC (Small Cell Carcinoma Cancer).

מספר נסיונות לטיפול ב-SCLC עם טיפולים מכוונים נכשלו, אך כעת יש מעט תקווה, עם תוצאות חיוביות ממחקר בשלב 2 להערכת Sunitinib (סוטנט).

תוצאות המחקר החדש להערכת Sunitinib בחולי SCLC פורסמו במהלך חודש מרץ בכתב העת Journal of Clinical Oncology וסיפקו עדות נוספת התומכת בגישה זו והחוקרים מציעים כי השלב הבא יהיה מחקר בשלב 2, הפעם עם הישרדות כוללת כתוצא סיום.

מחקר ALLIANCE (Cancer and Leukemia Group B) כלל 144 חולים עם שלבים נרחבים של המחלה, שהתאפיינו במחלה גרורתית מחוץ לבית החזה, תפליט פלאורלי ממאיר, הגדלת קשרית לימפה על-בריחית בצד הנגדי, הגדלת קשרית לימפה בשעירי ריאה בצד הנגדי.

כל החולים טופלו תחילה ב-Cisplatin או Carboplatin ו-Etoposide בימים 1-3 כל שלושה שבועות, למשך 4-6 מחזורי טיפול. חולים שנכנסו להפוגה מלאה או הפוגה חלקית המשיכו להקרנה מניעתית לגולגולת, הטיפול הסטנדרטי במנקרים של SCLC.

חולים שנכנסו להפוגה מלאה או הפוגה חלקית חולקו באקראי באופן כפל-סמיות לטיפול אחזקה ב-Sunitinib (מינון העמסה של 150 מ”ג ביום הראשון ואח”כ מינון יומי של 37.5 מ”ג ביום) או פלסבו. טיפול אחזקה ניתן בכל עת בין שבוע שלישי ועד שבוע שמיני לאחר היום הראשון של הטיפול הכימותרפי האחרון.

חולים שפיתחו התקדמות של המחלה תחת טיפול קיבלו היתר לטיפול בתווית-פתוחה ב-Sunitinib.

מחקר CALGB 30504 החל בשנת 2007 ונסגר בשנת 2011. מבין 144 חולים שגויסו למחקר, 138 קיבלו טיפול אינדוקציה, ב-95 מחולים אלו תועדה לפחות מחלה יציבה; 10 לא קיבלו טיפול אחזקה. מבין יתר 85 החולים, 41 חולקו באקראי לפלסבו ו-44 חולקו באקראי לטיפול אחזקה ב-Sunitinib. חציון משך המעקב עמד על 17.2 חודשים. 43% מהמשתתפים שהגיבו לטיפול כימותרפי השלימו הקרנה מניעתית לגולגולת.

מהתוצאות עלה כי שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות היו ארוכים יותר משמעותית בחולים תחת טיפול אחזקה ב-Sunitinib: 3.7 חודשים לעומת 2.1 חודשים עם פלסבו (p=0.022). עם יחס סיון של 1.62 (פלסבו לעומת Sunitinib), בחולים תחת טיפול אחזקה ב-Sunitinib תועד סיכון נמוך ב-62% להתקדמות.

חציון משך ההישרדות הכולל היה ארוך יותר בחולים תחת טיפול אחזקה ב-Sunitinib (9 חודשים לעומת 6.9 חודשים עם פלסבו); עם זאת, שיעורי ההישרדות לא היו מובהקים סטטסיטית; שיעורי ההישרדות הכוללים לאחר שנה אחת עמדו על 63% בקבוצת הטיפול ב-Sunitinib לעומת 44% בקבוצת הטיפול בפלסבו.

טיפול אחזקה ב-Sunitinib בלבד נמצא פעיל במקרים של SCLC. 7% מהחולים בקבוצת הטיפול ב-Sunitinib נכנסו להפוגה מלאה לאחר התחלת טיפול אחזקה ב-Sunitinib. שיעורי בקרת המחלה (הפוגה מלאה, הפוגה חלקית או מחלה יציבה) היו גבוהים יותר בחולים שטופלו ב-Sunitinib (50% לעומת 37%) במהלך טיפול אחזקה.

מבין 41 החולים שקיבלו טיפול פלסבו, 44% חצו לטיפול ב-Sunitinib לאחר התקדמות; מבין 13 החולים שחצו לקבוצה המקבילה והיו זמינים להערכה, ב-77% תועדה מחלה יציבה.

אירועים חריגים בדרגה 3 ומעלה היו נפוצים יותר בקרב המטופלים ב-Sunitinib (54% לעומת 32%). אירועים חריגים בשכיחות של מעל 5% עם Sunitinib כללו עייפות (19%), ירידה בספירת נויטרופילים (14%), ירידה בלויוקוציטים (7%) וירידה בטסיות (7%). אירועים בדרגה 4 עם טיפול אחזקה ב-Sunitinib כללו דימום ממערכת העיכול, תרומבוציטופניה ודלקת לבלב, היפוקלצמיה ועליה בריכוז ליפאז. ב-21 מבין 43 החולים שקיבלו טיפול אחזקה נערך שינוי במינון הטיפול.

J Clin Oncol. Published online March 2, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה