Lung Cancer

תוצאות מבטיחות ל-Pembrolizumab בטיפול בסרטן ריאות מתקדם (N Engl J Med)

מנתוני מחקר KEYNOTE-001 עולה כי ל- Pembrolizumab פעילות ממושכת נגד ממאירות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer), בעיקר בגידולים עם ביטוי רב של PD-L1, בהם שיעורי התגובה מגיעים ל-45%.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את היעילות והבטיחות של Pembrolizumab בחולים עם ממאירות מתקדמת מסוג NSCLC. הם גם ביקשו לבחון את הקשר בין רמת הביטוי של PD-L1 (Programmed Death Ligand 1) ובין הסבירות לתועלת קלינית.

מדגם המחקר כלל 495 חולים שטופלו ב- Pembrolizumab (במינון של 2 מ”ג או 10 מ”ג לק”ג משקל גוף כל שלושה שבועות, או 10 מ”ג לק”ג כל שבועיים) וחולקו לקבוצת אימון (182 חולים) או תיקוף (313 חולים). החוקרים בחנו את הביטוי של PD-L1 בדגימות גידול באמצעות בדיקות אימונו-היסטוכימיות, כאשר התוצאות מוצגות כאחוז תאים ממאירים שנצבעו ל-PD-L1. התגובה נבחנה כל תשעה שבועות.

תופעות לוואי נפוצות שיוחסו לטיפול ב- Pembrolizumabכללו עייפות וירידה בתאבון, ללא הבדל ברור לפי מינון או משטר הטיפול. בכלל המטופלים, שיעורי התגובה האובייקטיביים עמדו על 19.4% וחציון משך התגובה עמד על 12.5 חודשים. חציון משך ההישרדות ללא התקדמות עמד על 3.7 חודשים וחציון משך ההישרדות הכולל עמד על 12.0 חודשים. ביטוי PD-L1 של לפחות 50% תאי גידול נבחר כסף בקבוצת האימון. בקרב חולים עם מדד צביעת תאים ממאירים ל-PD-L1 של לפחות 50% בקבוצת הולידציה, שיעורי התגובה עמדו על 45.2%. בקרב כלל המטופלים עם לפחות 50% תאי גידול, שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות עמדו על 6.3 חודשים; חציון ההישרדות הכולל טרם נקבע.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ל- Pembrolizumab פורפיל תופעות לוואי סביר והוכח כבעל פעילות נגד-גידולים בחולים עם NSCLC. מהנתונים עולה מתאם בין ביטוי PD-L1 של לפחות 50% תאי גידול ובין יעילות גבוהה יותר של Pembrolizumab.

N Engl J Med. Published online April 19, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה