Lung Cancer

התועלת האפשרית של Budesonide בטיפול בסרטן ריאות (Ann Oncol.)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך חודש פברואר בכתב העת Annals of Oncology עולה כי למשאפי גלוקוקורטיקואידים עשויה להיות תועלת בטיפול בחולים עם סרטן ריאות. החוקרים מצאו כי קשריות לא-סולידיות שזוהו בבדיקת טומוגרפיה ממוחשבת היו קטנות יותר משמעותית במטופלים במשאפי Budesonide במשך שנה אחת, בהשוואה לאלו שלא קיבלו טיפול זה, כאשר חלק מקשריות אלו עשויות להתפתח בהמשך לאדנוקרצינומה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקר מבוקר-פלסבו קודם להערכת טיפול בן שנה אחת במשאף Budesonide, מצא כי קשריות ריאתיות לא-סולידיות או סולידיות באופן חלקי שזוהו בבדיקת LDCT (Low Dose Computed Tomography), שלא היו חשודות לממאירות ריאתית, נטו לסגת. מאחר וחלק מהקשריות הללו עשוי להוות נגעים מקדימים לאדנוקרצינומה, הגדלים לאט, הם ביקשו לבחון את התוצאות ארוכות הטווח (לאחר הפסקת התערבות במשך שנה אחת) באמצעות בדיקת LDCT שנתית.

במהלך המחקר נבחן השינוי בקשריות יעד וקשריות אחרות שזוהו בבדיקת LDCT בקבוצת ההתערבות (משאפי Budesonide) ובקבוצת הביקורת (פלסבו) עד חמש שנים לאחר ההקצאה האקראית. עוד בחנו החוקרים את מספר ומאפייני הממאירויות הריאתיות שאובחנו במהלך תקופת המעקב.

הקוטר המקסימאלי הממוצע של קשריות לא-סולידוית קטן משמעותית (מ-5.03 מ”מ בתחילת המחקר ל-2.61 מ”מ לאחר חמש שנים) בקבוצת ההתערבות; לא תועד שינוי משמעותי בגודל הקשריות בקבוצת הביקורת. הקוטר הממוצע של נגעים סולידיים באופן חלקי קטן גם כן משמעותית, אך רק ב-0.69 מ”מ. לא חל שינוי בקוטר קשריות סולידיות.

לא תוארו הבדלים במספר הקשריות החדשות או במספר הממאירויות הריאתיות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי משאפי Budesonide שניתנו במשך שנה אחת הביאו להקטנה משמעותית בגודל קשריות לא-סולידיות שזוהו בבדיקות סקירה באמצעות LDCT לאחר חמש שנים. לממצאים אלו חשיבות אפשרית מאחר וחלק מהקשריות הללו עשוי להתקדם באופן איטי לאדנוקרצינומה. עם זאת, דרושים מחקרים נוספים להערכת ההשלכות הקליניות.

Ann Oncol. Published online February 11, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה